dag 40 med reductil

behöver mat.

känner att kroppen börjar  ta stryk nu av att äta så lite under så lång tid.
det känns som kroppen skriker efter näring.

hittills har allt gått bra men senaste veckan har jag känt mig svag och svimfärdig och yr och illamående.

helgen har gått fort och jag har glömt att äta ens det lilla jag ska äta.
när jag har lagt mig har jag kommit på att jag glömt att äta och fått gå och ta en måltidsersättning innan jag kryper i säng. för att få någon näring i mig.
kände nu när jag reste mig att detta funkar inte.

dessutom ser jag på vågen att det går nedåt i vikt för fort.

jag har alltid haft mer än svårt för gröt. 
nu har jag gjort min egen version på gröt och det går ner.
sitter här nu och försöker att få i mig en hel portion.
det är kämpigt men det går.

jag tog två deciliter vatten, en deciliter havregryn, fan glömde saltet,  pyttelite socker, en sked kakao och linfrön.
glömde att jag hade tänkt att lägga i en klick med fett.
chokladsmaken gömmer havresmaken lite.
(jag gillar havre – om jag får tugga på kornen direkt från åkern).
sen gör linfrö att jag får i mig lite fett och att jag får tugga.
då äcklar inte grötkonsistensen mig så väldigt.

magen går med på gröt nu och det är bra. gröt är verkligen bra. riktigt känner hur snällt det är mot min mage.
om några timmar ska jag koka lite grönsaker (råa skulle vara smärtsamt i min mage nu). för att få i mig lite mer.
ska kolla om jag inte har något ägg kvar i kylen. har jag det kokar jag det och äter till spenat senare.
har hört att ägg är bra protein 🙂

har beställt proteinpulver. kommer nog till veckan. känner att jag behöver skotta in stordos med protein.

ska åka och köpa riktig skinka till veckan. väddöskinka. tror inte att det är så mycket protein i grismat (kanske 20 % ?)
men skinkan är tillverkad av en enda muskel och det är en man som själv stått och rökt all skinka.
inte så fruktansvärt mycket tillsatser mer än saltlösningen som är insprutad i skinkan.

kanske köpa en ostbit. äta något lite då och då.

jag har tretton kilo kvar att gå ned i vikt och visst är det kul att det hela går fort.
men just nu tror jag att jag sabbar min kropp. inte tillför så mycket bra alls.

Published in: on söndag 8 mars 2009 at 8:00  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/08/dag-40-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

