dag 47 med reductil

skitvikten -19,3 kilo

vill ju för sjutton att det ska sprutta till nu så jag kommer en liten bit över tjugo kilos tapp. för då vet jag att reductilvikten ligger där också.

funderade  på varför jag la på mig så mycket vätska i kroppen veckan som var.
det skulle kunna finnas två orsaker som känns trovärdiga i mina öron.
1. kvinnliga månatliga
2. salthunger

kroppen säger till om det är något den saknar.
jag var  till saltburken flera gånger per dag och tog lite salt.

vet att många säger att kroppen inte alls behöver salt, tvärtom.
men då längtade väl jag i mitt sinne efter salt då 🙂

med gröten har jag ju hittat världens grej.
har aldrig kunnat äta gröt.
inte ens som bebis.

nu har jag hittat på en gröt som funkar för mig.
det är vanlig havregrynsgröt i botten.
där finns det salt och sedan jag började äta gröt varje morgon har jag inte tagit mer salt.
inbillning? fullt möjligt.

igår blev en trevlig eftermiddag och kväll.
babbel, trevligt umgänge och melodifestivalen.
lagom soft och layback.

exet var inte så förtjust i min viktnedgång.
han fattar inte det bra med normalvikt.
han gillar stora kvinnor.

själv slåss jag med samvetet.
jag vill åka till vildmarksmässan.
men jag borde mata dammsugaren som börjar se smal och tanig ut.

vildmarksmässan? dammsugaren?
dammsugaren? vildmarksmässan?

äsch. jag har tvättat en maskin och kört en disk.
nu rymmer jag till mässan.
fota lite måste jag väl få göra? *blink*

Published in: on söndag 15 mars 2009 at 11:25  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/15/dag-47-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

