vildmarksmässan

jag hade tur för jag fick snickesnacka med skinnarmo en pytteliten stund samt ta ett kort.

ola-skinnarmo
jag har i alla år varit sjukt sugen på att paddla.
hittade en kille som sa att han skulle lära mig om jag gav honom mina pengar.
ska nog uppsöka honom när det är varmare.

jag har inte en susning om vad som är kanot, kanadensare eller kajak.
men de har fina färger.

kanoter

canadensare
idag har jag lärt mig att det finns paddlingsträningsmaskiner

paddlingstraning

fattade inte riktigt. var något om att norrland tagit med is.
konst säkert.

norrlands-is
det fanns en miljard fiskeprylar på mässan

fiskeprylar

mina mässfynd blev ett tenson regnställ för 800 kr!!!
såååå billigt.
dessutom satt storlek medium löst och ledigt!!
valde olivgrön jacka med svarta byxor.

en vattenflaska i målat rostfritt.
grönt igen. måste vara min färg denna dag.

ett läderskärp.
mina skärp från tidigare ser helt galna ut.
behövde ett kortare.

rökt röding som jag nu sitter och snaskar på.
galet gott!

mina mässfynd:

massfynd

Published in: on söndag 15 mars 2009 at 7:04  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/15/vildmarksmassan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Förra sommaren gick jag förbi Brunnsviken, Solna-sidan, då var det ett gäng nybörjare som paddlade ut från ett hotell som låg där. Jag pratade med ledaren, jo, det var en kurs som de ordnade. Även Friskis & Svettis har nybörjarkurser. Jag misstänker att du bor inte alltför långt från Brunnsviken och därför kan vara intresserad av detta. Du behöver ju inte uppsöka just den där killen, det finns många andra chanser att få paddla. Om du är riktigt nybörjare kanske vi kan göra sällskap.

  2. HOUSE OF WELLNESS
    http://johannaek.blogg.se
    – min blogg om kost, träning & allt annat hälsosamt!

    Läs den gärna och hitta inspiration! 🙂
    Bl.a fettförbränningsprogram inför sommaren!

    Mvh Johanna

  3. haha a, nog är jag nybörjare allt 🙂

    på mässan fick jag veta att det finns kurser som börjar på land. som lär ut hur man kliver i och ur, vad man ska tänka på, vad man gör om man drattar i så man inte får kanoten i huvudet.
    det lät som att den nivån verkar vara en bra start för mig 🙂

    det vore buskul att gå en kurs och jag skulle gärna göra det mig dig. där eller någon annanstans.

  4. tack johanna. uppskattar din vänlighet och ditt erbjudande, men det är inte det där som är mitt bekymmer.
    jag bor i en lite stökig kropp som är skapligt bökig att tämja.

    fin blogg du har.


Kommentera

