oj oj dags att sprutta på!

dagens skitvikt -19,7 kilo

det händer inte så mycket på vikten för de flesta dagar äter jag vanlig mat och glömmer bort reductilen.

har tappat lite sugen att gå på reductil. det är tvåeggat för jag vill ju så gärna ned till normalvikt.
men jag har blivit så sjukt svag av att äta så där. det känns som att med reductil försvagar jag min kropp till något som helt saknar energi och styrka. hade klara problem med att bara stå upp en stund.

nu har kroppen gjort en djupdykning och det känns som ett maraton att masa sig iväg till affären som ligger, jag bara gissar!, 700-750 meter härifrån. jag får vila efteråt!

eftersom jag inte har haft kraft att gå mina rundor på länge har fötterna fått spunk igen och jag har svår värk.

det var inte riktigt det här jag hade räknat med, att det skulle kosta så mycket att tappa vikt.

jag måste hitta en balans.

idag ska jag ta en prommis, klippa håret som är för långt och framförallt: köpa expressens bilaga.
det är nämligen den officiella mässkatalogen till ”nordiska trädgårdar”.
(klarade inte av att skaffa fram en bild)
nordiska trädgårdar är nordens största trädgårdsmässa och mässan är nästa helg.

jag längtar till mässan. har gjort länge.

jag ska köpa grep och skottkärra, trädgårdshandskar och grävspade, knäskydd och sekatör.
oj vad jag längtar.

vill att vintern går ur marken nu så jag får börja att gräva.

jag kan fortfarande inte fatta att jag är en lyckost som har fått tag i en liten jordbit som jag kan stå och skyffla jord på bäst jag vill.

så himla lyxigt!

Published in: on lördag 21 mars 2009 at 11:55  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/21/oj-oj-dags-att-sprutta-pa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Kan du inte gå på vanlig kost 1-2 månader, då? Och sedan ”ta det sista” med Reductil längre fram?

  2. Håller tummarna, och att du blir kvar där du är nu. Det är nog mycket klokt att ta en paus när det börjar bli jobbigt. Hälsan måste gå före.

    Klarar du att hålla vikten nu, och ändå äta mer eller mindre normalt, så är det fantastiskt bra. Du har väl en plan, som du kan följa.

    Ha en skön helg och dröm om din lott med alla växter.

  3. ja helt klart är att jag mår bra av att äta mat. det där med en kopp välling och en kopp soppa om dagen var för lite för mig efter femte veckan.
    det funkar kalasbra om man vill dra ned i två veckor och ha det riktigt asketiskt. då är det fortfarande tre veckor kvar tills man mår dåligt. men längre än två veckor tror jag inte att man ska gå.
    för efter två veckor gör man sig själv en stor otjänst.

  4. haha badgear jag är alldeles för ostrukturerad för att ha planer. det enda som funkar är att inte köpa en massa. köper jag nötter för att jag tycker att det var ett tag sedan jag åt fett så smockar jag i mig alltihop. då får jag hålla hårt i mig några dagar efteråt. då är det bra att jag har i lite linfrö i gröten så jag får fett av dem och av mjölken.

    kolhydrater till frukost (solengröten) med lite prottisar funkar kalas för mig. håller mig långt in på eftermiddagen på det. fyller jag på med en frukt till lunch och en protteshake på eftermiddagen är det funkis att hälla i sig en shake på kvällen och vara nöjd.

    ännu bättre är att ta det lite proteinigt på kvällen. koka ett par ägg, göra en mums-rulle av rostbiff med lite pepparrot i eller som idag när jag ska gloffa i mig smarrig rökt fet lax med äggröra.

  5. det börjar kanske finnas ok fisk så småningom och då kan jag ta mig till fiskebåten och köpa lite abborre.
    det är sjukt gott att steka aborre med lite salt i smör och sen lägga på knäcke.


Kommentera

