nära 20 kilos vikttapp nu

idag ligger min skitvikt på -19,8 kilo.

nu vill jag jaga tag i tjugo kilo. denna vecka! både i skitvikt och i reductilvikt.

på fredag – nästa doktorsvägning – ska jag få doktorn att säga att reductilvikten ligger på minus 20 kilo.
på fredag är det den 27 mars, exakt två månader sedan jag startade på reductil.

klarar jag det så tappade jag 16 kilo på en månad med reductil och 4 kilo andra månaden.

högerfoten – min kropps värsta bråkstake – vill inte alls.
som tur var var genidotter här igår och påminde om att det är mjukdelsknas och inte benknoteknas.
jag fick order om att tjocksmörja med tigerbalsam och tjockstrumpa på.

sen var jag ute och knatade på den där dummingen i cirkus 7-8 kilomeer. ibland linka-sakta för att smärtan skar ända upp i höften, ibland i vanlig promenadtakt när det gick bra.

efter rundan igår har foten inte tokvärkt som på senaste tiden. har sluppit vakna på natten och få spader av att det gör ont. när jag sitter stilla en stund bultar foten inte längre av värk. det är därför jag vill gå på den lite igen.

jag undrar vad det är för knas på den där foten och jag undrar varför inte läkare kan hjälpa mig med det.

min gröt är helt klart den optimala starten på dagen för mig. havregrynsgröt med kakao, linfrön och proteinpulver i. tillsammans med en himla massa mjölk. gott som sjutton och jag mår superbra på det.

nu ska jag ta en sen dusch, sen till solariet för nu är jag vääääldigt blek igen. sen en vända ner till elljusspåret på två kilometer.

ner dit, runt och hem igen borde vara runt fem kilometer. tror inte jag orkar mer för det är rätt backigt. foten gör extra ont i vinkel av någon anledning.
tror att elljusspåret är skönare underlag än vanliga asfaltsrundan eftersom det ligger flis där.

när jag kommer hem ska jag festa på varmrökt lax som jag handlade på melanders fisk igår. kansle äggröra till. mums.

Published in: on söndag 22 mars 2009 at 3:07  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/22/nara-20-kilos-vikttapp-nu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

