vårsopa

…eller det som göms i snö kommer upp i tö.

varje år när det är dags att sopa gator och torg i närheten av hufvudstaden får jag reda på det inom tre dygn från igångsättandet.

nittiotals-exet som har dekat ned sig till något skamfilat ringer.
varje år.

– jag sopar.

jag svarar: så kul.

– nu sitter jag hemma och dricker whiskey.

jag svarar: hör det.

– kom och sexa med mig!

jag svarar: nej, jag vill inte ha sex med dig för du är smutsig, gift och onykter.

– men du kan få en whiskey.

jag svarar: nej tack!

– snälla! du längtar ju efter mig. du vill ju ha mig.

jag svarar: nej.

– jag kan möta dig halvvägs.

jag svarar: frestande, men nej tack!

– kom igen nu!

jag svarar: är du döv? NEJ, sa jag.

– du är ett jäkla envist fruntimmer. nu vet jag varför vi inte är ihop längre. klick!
(det går ju inte att slänga på luren så där dramatiskt längre)

frågan är om det är han som är dum i huvudet som ringer varje år i soptider. flera gånger. varje gång han super till.

jag misstänker att det är jag som är dum i huvudet.
varför orkar jag ens lyssna?

Published in: on måndag 23 mars 2009 at 10:24  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/23/varsopa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det var ganska roligt, i alla fall för en utomstående att läsa.:)

  2. dotter kom förbi här och när jag berättade samma story som ovan sa hon att hon hann ducka i förrgår. hon höll på att springa rätt i hans blickfång men kom undan svadan. hahaha.


Kommentera

