dålig på att bombas

måste nog vika ned mig vad det gäller att bomba doktorer.
tycker att det verkar lite otrevligt att bombas.
det kan vara så att jag är skitkass som bombare.

jag är trött och jag fryser som fan.
sitter med tjocktröjor och dunjacka inomhus.
har gjort så länge.

måste säga åt doktor att jag måste höja med en 25:a.
25 microgram T4 alltså.

får tjata till mig blodprov på fritt T3 och fritt T4 plus TSH igen.
som jag mår måste TSH ha stigit igen.
ska nog börja käka lite zink också.
det var ett tag sedan jag åt en burk.

ska nog kolla upp antikropparna också.
om de har party i min kropp.
tror att de är uppe och spinner över 1000 igen.
(man ska inte ha fler än 35)

jag är sjukt trött. så där koma-trött.

jag orkade inte fika med bästaste kompisen för ögonen hänger.

tysklandet ropade och sa att det är dags att komma ner.
jobbigt! tyckte jag.

konstigt nog ligger inga tappade sugar här och dräller.
det morrar och knorrar i mig.
det är bra.

jag är som en sengångare igen.
rör mig sjukt långsamt för fötterna sprängvärker.
någon har hängt sjukilos blytyngder i varenda en av kroppens muskler.
vill bara sova.
och få vara ifred.

absolut dags att höja en 25:a.
eller hur a?

eftersom jag har en sån doktor som jag har så kanske jag ska ta upp ämnet AT?
lite smygande.
lite rött skynke för doktorer.
armour thyroid har ju legat och pyrt i tanken i ett år.
eller längre.

det är 30 månader sedan en doktor stoppade en burk piller i handen på mig och sa att ta en sån här pillerblett om dagen så är du frisk igen om 6-24 månader.
(gjorde hon inte! jag fick så klart ett recept)
det var en dum doktor det.

hade jag gjort som hon sa hade jag varit sängliggande för gott.
och jag hade varit flintis.
oj vad håret ramlade av i drivor av det pillret! (levaxin)

tur att jag är en sån bångstyrig  jävel 🙂

Published in: on onsdag 1 april 2009 at 8:54  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/01/dalig-pa-att-bombas/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hallo! hitta din blogg när jag googla på reductil, ska själv börja på det imorgon sammtidigt som jag tar Levaxin. Några tips?
    🙂

  2. finns det några tips? vet ej!
    jag förstår hur du kämpar. samma för mig. vad jag än gjorde gick jag inte ned i vikt.
    reductil funkar.

    har kluddat järnet på din sida.

    kör hårt! 🙂


Kommentera

