dag 68 med reductil

dagens skitvikt -22,1 kilo

nu ligger i alla fall redctilvikten på -20 kilo!

med nybruten fotknota är det för smärtsamt och jäkligt krångligt att hämta något att äta.
så när jag gör det blir det enkelt och något jag blir proppmätt länge av.
som igår.
frukost solen-gröt med minimjölk.
middag sex kokta ägg med örtsalt.
vatten. kaffe.
proppmätt hela dagen.

det där med reductil börjar klinga av. glömmer oftast.
ibland är jag inte ett dugg hungrig och då klarar jag mig på lite mat.
andra dagar river hungern och då äter jag mycket.

min kropp skriker efter kolisar fast den får det varje dag. när jag är hungrig blir det därför ofta sushi. beror lite på vart jag befinner mig geografiskt.
är jag nära mörby centrum, täby centrum, kista centrum eller på birger jarlsgatan –  då blir det sushi.
sushin i mörby centrum har alltid så där härligt ljummet ris. busgott!

just nu är jag jäkligt störd på att jag inte kan vara ute på min kolonilott och montera ihop pallkragar, ställa dem på höjd och börja fylla dem.
solen skiner och det är sjutton grader varmt!
jag köpte pil som jag ska plantera och fläta till staket.

så jag surar.

och törnekronan är fortfarande ordentligt neddragen över öronen.

det är synd om människorna. som skrivgubben sa.

samtidigt som jag bara gnäller och tycker synd om mig själv för att jag bor i en tråk-kropp gör jag något åt saken.
ett vanligt hangout för mig på nätet är shopping4net.se.
idag beställde jag kalcium. ska äta två om dagen.

super-calcium

Published in: on lördag 4 april 2009 at 10:11  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/04/dag-68-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Taack 🙂 kommer jag nog behöva lite då och då!
    Hoppas att du hittar en lite vettigare läkare som kan fixa din fot. Inte kul att promenera omkring på kryckor och en blå ful sko. Fick hoppa omkring sådär efter att ha klantat mig med en fotboll i 4 månader!
    Keep up the good worK!

  2. tack.
    lite pepping behöver vi nog alla.

    jag tröttnade på kryckorna idag fast jag benknotebröt i torsdags. i morgon ska jag nog krycka, för ett tag var jag säker på att en knota skulle gå i andra foten också.
    det vore onekligen väldigt dumt att ställa till det så med två brytfötter 🙂


Kommentera

