dag 71 med reductil

dagens skitvikt -22 kilo

dag två med gips och krycks har jag börjat haja galoppen.
utom att jag inte får stödja på foten.

jag låter som något tecknat på julafton.
kommer inte på vad dock.
vad var det som knarrade och gnisslade?
någon vagn i aristocats?

vänsterfoten låter ett dovt doff varje gång jag sätter i gipset.
högerfoten knirrar och knarrar när jag sätter i den.
det är pelottsulan som låter.
snyggt 🙂

retad blir man på jobbet 🙂
– så där har du gjort för att undvika joggingen du skulle börja med.
– du tror att det där är en bra ursäkt till att ta ledigt och vara ute i solen va?
bus, bus och skratt.

oj vad jag gillar folkena på jobbet!
hoppas hoppas att jag får stanna efter provanställningen!

nere i magen ligger en surdeg och jäser.
jag blir så förbannad och så upprörd och jag vet inte vad jag ska göra åt saken.
varje gång folk är dumma blir jag så otroligt arg och vill bombas och protestera och ge tillbaka.
men jag saknar handlingsförmåga vad det gäller hämndaktioner.

det som surdegar i magen nu är att jag var på ett skapligt stort sjukhus igår, en måndag.
där såg jag inom en minut två kvinnor som blivit rejält bankade på i helgen.
inte nog med att de får plåstras om på grund av helgens skador med några stygn eller sån där tejp man drar ihop sår med.
de skäms och går med nerböjt huvud.

det gör så satans ont i hjärtat att se dem.
jag vet ju att de går hem till den där jäveln som kommer att göra dem illa igen.
jag ryser av fasa bara av tanken på hur de mår. 
och jag vet att de tar på sig åtminstoneen en del av skulden för misshandeln de råkat ut för.

jag vet att läkarna inte ställer frågor om den jäveln som slår.
de accepterar tyst orden om snubbel mot dörrposter och annat dravel.

jag hatar min oförmåga att kunna stoppa all djävulskap jag kan se eller ana.

det borde vara en mänsklig rättighet att slippa vara rädd.
det borde vara en mänsklig rättighet att kunna sova om natten.

Published in: on tisdag 7 april 2009 at 6:24  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/07/dag-71-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

