längtar ut ut ut

dagens skitvikt -20,9 kilo

det jag borde göra är att bokföra andras papper, bokföra mitt bolags papper, städa, diska och tvätta.

men jag längtar ut. ser ju hur solen fullkomligt vrålar till mig: ut, ut, uuuuut!

jag ska äta min gröt, packa ned några bitar ost, några skivor rostbiff, en ask med småtomater, fylla min plåtflarra med vatten, ladda kamerabatteriet, använda rygga idag!, packa stolsdyna, tjuvrökningscigg, mina nya trädgårdsprylar och dra till min darling kolonilott.

är svårt att gå med gipset men då får jag väl krypa då.
funtar på att ta cykeln dit.
fixargrannen är jämt i sitt garage.
han kan få fylla luft i däcken.

att cykla måste ju vara det optimala sättet för mig att komma framåt!
det finns ett litet aber . det är själva slutandet av cyklandet. när man kommer fram. eller måste tvärbomsa. har inte helt slipat på den detaljen.
för om jag landar för hårt på vänster eller höger fot gör det jäääääävligt ont.

har ju ont jämt ändå så vaff! bara att tuta och köra!
om det går åt helvete, jag ramlar av och ligger och vrålar på gångvägen – då kommer jag ju att få hjälp.
kan vara spännande att se vilka som kommer…
dårhusbil eller ambulans 🙂

det enda sura är att mina fina pallkragar ligger i bilen som min vackra dotter just nu använder för glatta livet. hon jobbar tolvtimmarsnätter hela påskhelgen så jag vill inte ringa och störa henne.
hon känner sin mams och vet att jag vill ha pallkragarna.
hon kommer att hjälpa mig om hon kan och hinner.

för mig är det inte ”here comes the sun”
för mig är det soooolen, här kommer jag!

Published in: on fredag 10 april 2009 at 10:09  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/10/langtar-ut-ut-ut/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Handbroms, du har väl handbroms?

  2. ingen handbroms 🙂


Kommentera

