ute i många timmar

såååå himla skönt

jag cyklade till kolonilotten. funkade kalas.
förutom att luften åker ur däcken hela tiden.
tungtrampat som attan.

viken kass cykelkondis jag har!
benen känns som darriga gelépinnar.
flåsar som en blåsbälg med punka.

på kolonilotten arbetade jag hårt.
förutom två långa samtal med en annan kolonilotta.
supertrevlig tjej.
vi bondade första dagen fast vi inte ens lottar bredvid varandra.
tänk vad ett glatt leende kan leda till.

det är så himla skönt med den här tjejen.
vi snackar om allt.
full gas på en gång.
tror att hon är en riktig darling.
kul om hon kunde bli en ny kompis.

idag har jag klippt massor av ris, dragit upp femtifjorton ton kvickrot och rivit mig överallt.
änd ajj lavv itt!

jag vill inte åka hem från lotteriet.
men att inse att viljan finns men kroppen är slut, då är det dags att stänga butiken.

hoppas att fixargrannen kan laga mina cykeldäck inom en nära framtid. vore skönt att få lite rull.

Published in: on fredag 10 april 2009 at 8:30  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/10/ute-i-manga-timmar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

