cykellagarkurs, men vaff!!

varför?
varför har man cykellagarkurser på hösten och mitt i vintern?

jag vill ha cykellagarkurs nu!

det är nu jag har brytfot.
det är nu jag vill cykla.

dumma cykloteket!

att vänta på grannjockar, storbrorar och annat löst folk har jag tröttnat på.

jag får välan baxa upp cykeln till vardagsrummet och vända upp och ned på den.
sen får jag väl gå runt den och sura tills jag har lyckats laga.

jag har googlat ihop att jag på ett ungefär ska ha

622/635 mm slangar
men med vilket slags ventil? racer? bilventil? standard?

kolsyrepump
är vääääldigt trött på att pumpa cykeldäck till noll nytta

instruktionsbok
hur fåglarna får man av ett bakdäck när man har fotbroms? pyspunkan är enkelt att laga

rengöring kedja, ingeggning kedja, och ett fälgband.

kanske några fasta nycklar och däckavkrängargrunkor i det fall ungarna förskingrat dem jag köpte ett lass av förra året.

och som lite grädde på moset en sån där flarra med lätt-att-sätta-på-däcket-igen-spray?
så jag slipper svära så illa.

typ så ska jag ha!

och sen ska det suras till dess att cyklot funkar!

Published in: on tisdag 14 april 2009 at 7:36  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/14/cykellagarkurs-men-vaff/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Cykelringen säljer bra och billiga (relativt) böcker om cyklar och cykelreparationer. Tror det var Cykelringen de heter, i Arninge centrum. Du behöver ingen reparatör såvida du inte ska svetsa e.d.

  2. tackar för tipset 🙂
    är inte så ofta i arninge så jag tror att jag gillar norrtull och cykloteket bättre.
    cykloteket är dyra, men alla saker jag har köpt där har varit kalasbra.

    bredvid cykloteket på norra stationsgatan ligger bergmans kontorsvaror och prisextra. det blir många flugor i en smäll där 🙂
    en skaplig sushi ligger där också samt en galet bra indier en liten bit bort.

    funderade att handla cykelsaker på clas ohlsson men tittade lite och insåg snart att det vill jag inte.


Kommentera

