pyspunka blev pangpunka idag

idag slet jag på jobbet.
jag har nog ett av de bästaste jobben som finns.
i alla fall en provanställning.
folkena är helt underbara.
idag var till och med den återhållsamma gladig.
den som de normalt kallar återhållsam är helt underbar och jag dyrkar henne.
hon är en hel skattkista full av guld.
torsdagar är min favvodag för då är hon och jag själva i vårt arbetsrum och kan garva lite mer och lite gladare och lite högre.

pangpunkapyspunkan blev till pangpunka

jag har sabbat mitt gips. för länge sedan.
i morse fick jag in vatten i gipset. mycket vatten.
det är fortfarande blött och himlans obekvämt.
underbenet är nog ruttet nu.

borthoppatslangpanget drog nästan av allt från fälgen

efter jobbet åkte jag till nortull och cykloteket.
det var en aptråkig men väldigt bra och hjälpsam säljare som hjälpte mig att hitta slangar, fälgband, cykelpump, rengöring och infettning till kedjan, däckavkrängare, reparationsinstruktionshandboksmanual.

hmrfptotroligt bra pump med lite snusknamn. tur att den inte heter blowjoe.
jag kallar den flåsjo.

när jag kom hem var jag helt slut.
sjukt ont i fötterna av allt gående med kassaroch kryckor och megastor cykelpump.
busschauffören skrattade när jag klev på dagens sista bussåktur.
– ser lite stökigt ut allt det där, sa han. och dessutom med gipsfot.

charlotte

väl hemma var skåpen tomma. bestämde mig för att cykla och handla för jag hade så sjukt ont i fötterna. ville inte gå mer.
tog ner min nya superbra cykelpump (som inte blev en kolsyrepump).
behövde bara pumpa ett par gånger med snuskpumpen (pumpen har ett lite halvsnusko namn, joe blow) så var däcken fyllda.

bert

cyklade iväg mot affären. kom 200 meter, sen exploderade slangen i bakdäcket.
en skapligt bra smäll.
det visade sig att slangen liksom korvat sig vid ventilen.

charlotte-igenjag har ett sjukt spännande liv.
det är därför jag fotar det som är på tv.

det blev ingen tur till affären. fick bli till macken som ligger närmare.
köpte mjölk, en paj och en skiftnyckel, sen traska hem igen.
när jag gick ut hade jag ont i fötterna.
när jag kom hem efter ytterligare en promenad var det inte kul att ha mina fötter.

johan

jag fick baxa in mig i hissen tillsammans med en cykel som jag fick stegra för att få plats. plus megapumpen och en kasse. och en blöt gipsfot.

nu sitter jag i soffan.
har kollat på talang och carina berg hälsar på marcus.
jag surar. för jag vill till kolonilotten i morgon.
och bredvid mig står cykeln med pangslangen helt slamsig och lufttom.
är för trött för att göra något annat än att sura.

tur att jag har en kasse med cykelprylar så det där kan lagas i alla fall.

ska sova nu.

Published in: on fredag 17 april 2009 at 9:49  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/17/pyspunka-blev-pangpunka-idag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

