färdigggipsat och cykelpyssel

idag har jag sysslat med min cykel i flera timmar.
jag är galet stolt för att jag lärt mig något nytt igen.

jag lyckades få av däcket och byta slang.
eller….jag fick nästan loss däcket.
fick inte loss vajern till handbromsen.
hade inte en aning om att jag har handbroms. aldrig använt.
jag bytte slang, skruvade av och rengjorde kedjeskyddet, la några timmar med avfettning och en tandborste på kedjan, mer rengöring lite här och där.
nästa rengöring kanske jag får cykeln helt ren.
nu tycker jag att det är synd att jag inte tog kort på hur det såg ut innan.
när det var så oljigt och grisigt att det inte gick att se att det fanns en kedja där.

kedjerening

den där tråkiga men superbra säljaren gav mig sjukt bra köpråd. som jag följde.

har varit sjukt trött på gipset sedan minut ett.
idag fick jag nog och skar bort det.
tog evigheter.

avgipsning2
men jag blev av med eländet 🙂

avgipsning5

gipsrester

nu ska jag ta mig an framdäcket och byta slang där med.
sen städa undan allt skräp och lort.
sen är jag himlans mallig och nöjd med min dag!

Published in: on lördag 18 april 2009 at 8:28  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/18/fardigggipsat-och-cykelpyssel/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

