lotteri och jag

älskar älskar älskar min kolonilott!

idag åkte jag runt och shoppade lite.
det blev en skottkärra och en baden-baden, gullvivor och jättevallmo, en minirododenron, knäskydd, kobajs, vattenslang,  gräsfrö och lite annat.

som vanligt blev det en massa träffande och babblande på lotten. folk jag aldrig trodde att de skulle ha kolonilott har kolonilott.

vallmojättevallmon blev planteradgullviva1…och de vackra gullvorna med…

rododendronrododenron blir inte så stor och den blommar i knallrött…

gulbuskepå lotten finns en buske som blommar i gult…

en-gul-buskedet var supersnyggt mot den blå himlen

finblommorfina vårblommor finns…

vitsippor…exempelvis vitsippor…

violeroch något violigt

naturen är på gång, den kommer med stormsteg nu
rosknopprosenknopparna har spruckit…

rosenknoppdet var också fint mot blåhimlen

hallonknopparhallonknopparna har spruckit….

dsc_0021rabarberknopp efter rabarberknopp öppnar sig

eldandejag eldade i flera timmar. stora högar med ogräsrens och en megastor hög med ris och gamla hallonpinnar är nu endast en liten askhög.

det blev en enorm glödhög kvar som jag krattade ut och väntade ut.
det blev mörkt och jag andades i min mörkrädsla och kunde styrsla mörkrets ankomst så fint.
som tur var kom sonen förbi när det blev riktigt mörkt och tiggde skjuts och då kändes det ännu bättre att avsluta och stänga boden.

varmt gladbubbel i hela magen!

Published in: on lördag 25 april 2009 at 11:28  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/25/lotteri-och-jag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

