komatrött igen

jag är så där väldigt komatrött igen.
har varit länge.
dagarna blir väldigt korta.

jag har lite jag måste göra nu och allt blir marigt.
bara att få till deklarationen blir bökigt.

vet inte längre vad jag ska göra.
ska gå och ta en bvitaminspruta så klart.
det har jag slarvat med och det är nog en del av orsaken till att jag är så väldigt trött.

den här autoimmuna tröttheten kan få vem som helst fullkomligt mosig.

jag sover i bussen (snarkar säkert) på väg till jobbet.
jag sover i bussen på hemvägen.
nu ska jag försöka få åtta timmars sömn per natt men det innebär att jag ska i säng klockan nio!!

jag är så sjukt trött på min förbannade kropp som alltid strejkar!
och på att jag alltid gnäller.

och för att skapa något form av medkänsla i omvärlden berättar jag att jag var på tuttpress idag (mammografi).  
det är smärta det.

jag hävdar att det borde vara alla tuttpressade kvinnors rättighet att knipa varje man som kaxar om hängtuttar med en avbitare i kulorna.
alternativt ska de få gå på pappografi och få dinglet utplattat till ett lakans storlek av någon mammograferad kvinna.

i morgon, när jag inte är så sur, kommer jag som vanligt att hävda att min inställning är att man inte får göra andra illa. på något enda sätt.

bajsdag!

Published in: on måndag 27 april 2009 at 6:32  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/04/27/komatrott-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jaså, går du också upp kl 5, morgonpigg när solen går upp? Ja, stackars dig, vilken skitdag idag. Men grattis till ditt fina BMI! Nu tycker jag förstås att du gott kan vara kvar där ett litet tag, låta kroppen återhämta sig och – inte minst – för att jag är just där själv. Sedan kan jag få ta del av dina fina tips att gå ned de där sista kilogrammen. Deklarationen? Kan du inte skicka den på SMS? Nejvisst, du har ju egen firma, vetja. Men! Det är tur att du jobbar inom just din bransch, annars hade det varit *ännu* jobbigare med deklaration och skatt än om man har just redovisning som sin profession.

    • gulledig a och tack!

      jag gillar inte när jag låter så där aggro i bloggen för egentligen är jag ju bara mutterbuttrigt sur.
      eller uppgiven.


Kommentera

