slut i rutan

dagens vikt 79,5 kilo.
dagens skitvikt -23,4 kilo.
dagens reductilvikt kan jag bara gissa, kanske -21,5 kilo?

tänk att man kan bli så sjukt glad av att gå ner så mycket som 3 hekto på en vecka 🙂
har man underfunktion i sköldkörteln och har gått upp i vikt i tjugo år hur man än har ätit så känns det som ett mirakel att kunna gå ned 3 hekto i vikt på en vecka.

dessutom en vecka när jag ätit två stora byttor glass, bullar, pepparkakor, kexchoklad, twix och en massa annat bråte. det har funnits ett ordentligt sjukt sockerbehov denna vecka. en sån vecka.
allt det här sockrandet började med att jag köpte en skogaholmslimpa. jag bredde med philadelphiaost och hade kalkon på.

jag har ätit vad jag har varit sugen på.
en typisk lunch denna vecka har varit en halv grillad kyckling, en mozzarellaost plus en ölkorv, ridderheims caramba, för att få lite krydda.
en sån lunch gör mig proppmätt i sex-sju timmar.
välling med proteinpulver i till frukost, en frukt på hemvägen från jobbet och en proteindrink på kvällen.

mycket jobb blev det den här veckan.
tre kvällar gick jag och la mig runt åtta.
klev upp klockan två på natten och jobbade länge.
sen hem och sova.

i onsdags (tror jag det var) kom jag hem tio på kvällen efter att ha varit igång i 20 timmar. den kvällen var det inte svårt att somna.

jag sov till två på eftermiddagen idag.
känner mig helt slut så det kommer nog inte bli så mycket gjort idag.
hittar jag någon kraft blir det kanske lite bokföring.

jag vill ut till lotten och stapla plank.
stor bror rev ruttenskjulet förra helgen och jag vill dra ut alla spikar ur plankhögen innan jag staplar upp dem i en snygg hög.
där får de ligga och vara fula tills det blir höst och eldningsförbudet hävs.
men jag vet inte om jag orkar lyfta rumpan.

Published in: on lördag 9 maj 2009 at 2:39  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/05/09/slut-i-rutan-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

