ursäkta mig, men…..!!!

kollade besökslistan.
funderade på en pryl.
varför söker ett sjukhus i norrland efter svar på blodvolym i kroppen?

hade de råkat tappa någon på lite för mycket blod?
någon i norrland som känner sig bannat kraftlös och svimningsbenägen slash död?

ska inte folk på typ sjukhus veta såna här saker?
eller är det det de gör när de lämnar besöksrummet där patienten sitter?
går och googlar på det patienterna beskriver?

de har skrivit en bok om vad gör de på banken efter klockan tre
är det dags att skriva en bok om vårdpersonal?
vad sysslar de med när de ständigt går ur besöksrummet?

Norrlands Universitetssjukhus, Umeå, Vasterbottens Lan
Date Time Type WebPage
12th May 2009 07:45
jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/14/blodvolym-i-kroppen/

Published in: on torsdag 14 maj 2009 at 6:20  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/05/14/ursakta-mig-men/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det är väl inget att förvånas om sjuka människor söker efter något på sjuka bloggar 😉

    Förresten, har jag nånstans frågat dig om du läst Mark Hyman? En bok finns på svenska, och det är Bränn Fett. Där fanns en del om sköldkörtelproblematiken. Ganska trevlig bok, faktiskt en av de trevligare av sitt slag. Men den svenska upplagan har nog en del översättar- eller korrekturfel. Det var en del skumma saker i den.

    Annars finns han på webben med bla:
    http://www.ultrametabolism.com/

    • kanske dags att jag läser något igen för att komma vidare och ta det sista. det vore ju onekligen kul att göra det utan hjälp av piller eller vansinnesdiet.

      å andra sidan funkar det jag redan kan. har bara gått ned något kilo sedan reductilen tog slut. men så är ju min kropp. långsam.
      hela 2008 kämpade jag på och resultatet blev bara minus sju kilo.

      du och a, som brukar hälsa på här, hittar en himla massa spännade och matnyttigt ni tipsar om.
      jag är nyfiken och vetgirig och blir så himla glad för all den vänligheten.
      så det lutar åt att både tom venuto och mark hyman kommer tjäna ett par spänn var 🙂

      får väl köpa en sån där översättningspenna man kan köpa på bokhandeln på universitetet om det inte är ett ord jag hajar. men när det står om sköldkörteln står det ändå bara ord som fatigue och thyroid och dem kan jag nu =)

  2. Såhär tror jag: någon har googlat på ordet blodvolym och eftersom du har din blogg på WordPress kommer det rätt högt i listorna (och det är ju ett lite ovanligt ord). Så ser de i sammanfattningen en bit av ditt inlägg, ”det var ett trevligt blogginlägg”, tänker personen och bestämmer sig omgående för att ta en liten rekreationspaus och läsa din blogg. Jag är inte förvånad. 🙂

    • gulledig a!

      jag blir lite rörd och berörd när du skriver så. lite ögonfuktig också.


Kommentera

