vilken underbar dag

stolt som attsingen är jag.
håller vikten fint.
idag låg skitvikten på -22,7 kilo.
inga tendenser att öka fast jag emellanåt äter väldigt kass mat.
typ twix.

tyvärr har jag arbetat så sjukt mycket och sovit så galet lite så att kliva upp flera timmar innan tuppen vaknat för att köra till stan och träffa läkaren  fanns inte på kartan denna vecka.
det får tyvärr bli nästa vecka.
jag vill inte ha det så men förnuftet måste få segra över envisheten en gång.

jobbade till fem. mycket att göra och roligt. som vanligt.

sen till stormarknaden och köpte en finslang.
tre personer lovade att komma och hjälpa mig med prylar och mojjer.
blev bara fel så jag  löste mitt bekymmer själv.

åkte till kolonilotten och skruvade ihop.
funkade.
när jag blir stor ska jag bli mästerfixare 🙂

på lotten var jag till klockan var elva och jag frös trots helly hansens produkter i massupplaga.
när jag inte såg mer för mörkret var det bara att ge upp.

finaste lottgrannen var där.
hon är rent ljus och värme.
vilken toppenmänniska!
det blev såklart pratbabbelpratbabbelpratbabbelpratbabbelskrattskrattskratt.
som vanligt.

nu fryser jag så jag har tjock dunjacka inomhus.
fast jag varit hemma en dryg halvtimme.

måste sätta kamerabatteriet på laddning för i morgon blir det lite lotteri och lite fota.
måste passa på för i helgen blir det bara umgås som gäller.
välkammad och sminkad och skrattig och social ena dagen.
annat andra dagen.

i morgon ska jag vara ute hela dagen. krypa runt och plocka äcklosniglar och lorta ned mig i jorden.
och göra så himla fint.

i morgon ska jag koka rabarberkräm.
på lotterirabarber.
längtar!

vet du hur man gör rabarbermust så berätta gärna det.
för rabarbermust blandat med mineralvatten är bland det godaste jag vet.

Published in: on onsdag 20 maj 2009 at 10:54  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/05/20/vilken-underbar-dag-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej! vad kul att det är fler än jag som inser vilken fantastikt sak den där lasern är 😛 Jag är ganska säker på att du bor i sthlm området så jag tog mig friheten att kolla upp några salonger. Finns massor och här är ett litet urval..

    http://www.ellipseklinikken.no/index.php?site=default
    http://www.conturkliniken.se/behandling_operation/priser.html
    http://www.kirurg.com/Priser_har/priser_har.html

    Priserna varierar väldigt mycket mellan olika salonger så det är ett litet projekt att hitta den billigaste/bästa eller bara en man trivs med 🙂 Har lärt mig att 1000 kr för armhålorna är ett bra pris efter allt googlande. Det är absolut värt varendaste krona! 😀

  2. gulledig alexandra! du är guld 🙂


Kommentera

