high-carb-halverad bekant

travade rakt förbi en gammal bekant idag.
kände inte igen honom.
han var halverad.
han studsade lyckligt fram på gatan.
förr hasade/lufsade han runt.

det här var stora blyga mannen som alla älskade att skratta med för han är så himla genomgo.
idag stormade han efter mig, skrattade bullrande, svepte in mig i en bamsekram, skrattade ännu mer och sa att:
du ser inte vem jag är va?

DÅ såg jag.
shit pommes frites! sa jag (intelligent!)
– hur fasiken har du fixat det där med vikten? frågade  jag.

k n ä c k e b r ö d  blev svaret.
– eehh va??!! frågade jag.

jag gillar knäckebröd, sa han.
hade jag gillat äpplen hade äpplen blivit svaret, sa han.

han bestämde sig en dag för att han inte ville ha ont jämt, alltid vara trött, aldrig ha lust eller ork till någonting.
så han stoppade knäckebröd i fickorna och i bilen och i skrivbordslådan.
sen kollade han upp och bestämde sig för vad han behövde äta per dag.
frukost, lunch, middag och mellanmål.
när suget drog igång i turbo efter annat jox tog han en bit knäckebröd.
i alla lägen förutom vid den schemalagda maten.

tio kilo bara ramlade av
då köpte jag ett par bra gympadojjor och ett par stavar
sen har jag gått, käkat schemalagd mat, ätit myyyyycket knäckebröd (utan något på)”
så enkelt var det

jahapp. men då så 🙂

Published in: on torsdag 28 maj 2009 at 10:56  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/05/28/halverad-bekant/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Han har hittat det perfekta tugget för sin del. Jag är övertygad om att allt går. Glassdiet nu till sommaren tror jag vore den perfekta grejen. Jag är övertygad om att det kan fungera, även på mig.

    Ät så mycket glass du vill och gå ner i vikt.

  2. håller helt med badgear!

    jag brukar köra trippel nogger 🙂

    tur att vikten håller….

    det är nog lotteriets förtjänst.


Kommentera

