bra med att väga -20 kilo

jag har ett par gamla gummistövlar sedan tiden jag umgicks med hundfolk.
sedan tiden jag arbetade på lantmännen.

har haft svårt att ta på mig gummistövlar av fåfänga så de har inte blivit hårt slitna alls. men de har stått där i källaren.

har så länge varit så tjock att jag varit tvungen att vika ned gummistövlarna för att inte de feta och toködemiga vaderna fått plats. det var inte skönt för det skavde blåsor på vaden. 

nu kan jag ha stövlarna uppvikta. utan problem.

fler och fler fördelar med att vara icketjock kommer rasslande som ett pärlband.

har varit och köpt aftonbladet.
stackars aftonbladets tre medarbetare som fick stå i regnet och bli sjöblöta utan att få in en enda rad eller bild i tidningen.

it´s the tidningsanställds villkor.

Published in: on söndag 14 juni 2009 at 9:17  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/14/bra-med-att-vaga-20-kilo/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Gummistövlar är ju modernt. Vad är det för några du har ?

    • haha

      njä mina är ett par vaxade gröna av de vanliga hållbara av något gammal känt märke.

      de kommer nog aldrig vara moderna. någonsin.

      🙂


Kommentera

