jobbet tar all tid – kul!

mycket fokus på jobb nu. det är skoj.

vikten håller i sig.
2,5 månader efter 20 kilos viktnedgång ligger jag och pendlar mellan mina 20-22 kilos viktnedgång.

räknar jag vikten från diagnos i september/oktober 2006 handlar det om minst 32 kilos viktnedgång.

igår kväll hade jag ingen lust att sitta och häcka i min eller den andra erbjudna soffan.

så jag satte på mig regnstället jag köpte på vildmarksmässan i våras och rotade reda på de fantastiska vaxade gummistövlarna jag köpte för hundra år sedan när jag arbetade hos lantmännen.
sen åkte jag till gröna lund och kollade på sommarkrysset (tv4) i regnet.

aftonbladets utsände fotograf blev min snackkompis för kvällen. trevligt.
han hade större kamera än jag.
aftonbladets fotograf

försökte fota david men fick bara hans blöta rygg hela tiden.
vet någon vem farbrorn är? han är med på alla tv-inspelningar i sverige!
davids rygghan som alltid finns med
brolle kör djupandning sekunderna innan kamreran riktas mot honom
brolle andas djupt
brolle
fick ingen bästbild på brolle denna gång
ingen brollebild denna gång
näst ut var eros rama-nånting smörsångare
han kollade hörsnäckan på väg in
eros kollar tekniken
det finns gladare män än error.
han visade tydligt hur urtråkad han var. hela tiden.
finns gladare män
publiken skrattade gott åt hans flick-musiker som inte kunde spela.
de var bara statister som bankade lite på instrumenten då och då.
mest skrattade ljudtekniker, vakter, fotografer, publik åt denna vackra flicka. det såg faktiskt väldigt skoj ut.
kass gitarrist
folk bidde blöta. alla som jobbade var genomblöta.
davids jacka kunde man nog vrida ur efter sändning.
alla blev blöta
tekniken var inplastad. kameramannen borde också varit det…
inplastad kamera
storkameran var gömd under regnkappa
storkameran i regnkappa
varför i hela världen låtsas fräulein duckmark läsa på lapp jämt när hon alltid har alla uppgifter på en storm skärm framför sig?
himla larvande
david pluggar manuskort i reklampauserna
david pluggar manuskort
kommer aldrig ihåg vad den här killen heter. jag gillade honom i melodifestivalen. gillade honom nu.
minns aldrig hans namn
dansflickorna var genomfrusna
grönans nöjeschef drog hej baberiba och dagny för att få igång folk. han sjunger bra.
grönans nöjeschef
här är mina favvosångare igår kväll. två ur kören.
det syns bättre hur det regnade när jag fotade uppåt.
mina favvosjungare
lasse kom in och körde jag har köpt mig en akustisk gitarr och och den där visan om flickan som dansar med morfar (han tog av sig sin kavaj, sparkade av sig båda skorna…).
lasse berghagen
lasse ropade in brolle till förstärkning
brolle och lasse
sen var det avslutning
artisternas avslut

artisternas avslutsscen
och inte fick jag till en bra davidbild inte. bara hans rygg. om och om igen…
ny test david
sen var jag tokhungrig så när sommarkrysset var slut gick jag och köpte fish n´chips samt kaffe och glasyrkletad donut.
som upplagt för magsmärta 🙂

när jag fikade träffade några småtjejer som var på grönan ”för att åka”.
de tyckte det var konstigt och frågade om jag inte hade kompisar, kille eller barn att umgås med.

sen råkade jag hamna i eskilstuna.

nu ska jag ut i spöregnet och kolla om jag får tag på aftonbladet för att kolla om några av fotografens urfina bilder kom med i dagens tidning.

Published in: on söndag 14 juni 2009 at 7:54  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/14/jobbet-tar-all-tid-kul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. De tva grymma korsangarna kan du aven se i fantastiska gospelkoren By Grace: http://www.bygrace.se/ 🙂

    • tack så jättemycket för tipset!
      jag uppskattar det jättemycket.

      då kanske jag kan ta mig någonstans och se dem.

      cool bild du fick till 🙂
      grön och somrig, dansande och ball!

      kram!


Kommentera

