allt är bra

tack snälla a!

allt har gått bra denna vecka.

förutom att jag var hos frisören. apan klippte sönder hela mitt hår. det kommer att ta 1 till 1,5 år innan mitt hår ser ut som jag vill igen.
såvida min frisör kommer tillbaka.

E F T E R L Y S N I N G
har någon sett denna kvinna?
alexandra
alexandra var är du??????? 
jag behöver dig.
det finns ingen annan än du som kan klippa och fixa med hår så man är snygg till och med när man går från frissan.
kom tillbaka!
du lovade att inte vara borta längre än ett år.
jag ser bedrövlig ut i håret och har gråtit flera gånger denna vecka för att jag ser ut som toker!
eller berätta vart du finns så åker jag 70 mil för att klippa mig!

oj då. jag kom på sidospår.
alltså veckan har varit bra.
jobbat mycket. två kvällar har det inte regnat så jag har kunnat vara ute ett par timmar på kolonilotten.
nu har jag två veckors semester.

eftersom mina fötter strejkar kunde jag inte hänga med och vandra i alperna i schweiz i två veckor så jag kommer att vara hemma och ägna mig åt att hitta kolonilotten.
ibland är jag rätt arg på min kropp som bara strejkar hela tiden!
jag skulle ju lyckas i mitt mission att hitta edelweiss att fota!

men ny fotgubbe på måndag. skam den som ger sig!

har köpt ett par fritidsdojjor som verkar funka att gå i.
merrel funkar på mig med sina luftluddar eller gelkuddar eller vad det nu är.
merrell
på kolonilotten blir det finare och finare.
har lyckats hitta en rabatt under allt ogräs.
en sån där med lagda stenar runt.
just nu håller jag på och sakta får fram en grusgång som är utanför de där stenarna.
jag hittar hur mycket som helst i det minst halmeterhöga ogräshavet.
har nu grävt upp så mycket ogräs så jag börjar ha slut på ställen att slänga det 🙂
köpte ett par såna där nät som rymmer 450 liter så jag har nu 900 liter till i volym.
ska köpa ett par till så har jag 1800 liter till ytterligare ogräsförvaring.

erkännande.
och det här är ett tungt erkännande.
men jag har köpt ett par svarta crocs.
jag som skulle vägra använda såna där.
men de är ju onekligen praktiska och jag förstör skor på kolonilotten.
nu fattas bara att jag går och köper mig en husvagnspyjamas och går runt i (träningsoverall).
crocs

jag har verkligen inga fina dyra kläder och är inte snobbig på något sätt.
men det sitter i ryggraden på något ingrott vis att man klär på sig tröja, byxor, strumpor och skor om man går ut.
crocs och husvagnspyjamas passar  inte i den kategorin.

igår kom jag inte iväg förrän åtta från jobbet.
handlade lite på hemvägen och var hemma vid nio.
då kom vackra dotter och hennes älsklingsvovve förbi.
det är så oerhört kul att se henne med den hunden.
snacka om villkorslös dubbelsidig urstark kärlek!

idag blir det en lugn midsommar med gamla bekanta. sill, potatis och en lättöl. helt perfekt.

jag mår fint. det är lugnt. är helt slut så jag orkar inte ens ställa till med några knasiga tankevurpor.

glad midsommar!

Published in: on fredag 19 juni 2009 at 10:45  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/19/allt-ar-bra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. God morgon, jag hoppas allt fortfarande är finfint. Idag var där en intressant artikel om bantningsmedel i SvD, här är länken: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3093891.svd
    Vilken tur att du klarade dig! Farliga saker, det där.

  2. oj då.
    fast där var det hjärtproblem som ställde till det.

    det har inte jag 🙂


Kommentera

