fotgubbedags igen

feetjag är klantig.
och väldigt morgontrött.

igår åkte jag in till stan för att träffa en fotgubbe.
fel dag.

så jag fick kliva upp tidigt attan idag igen för att åka och träffa den där jättesnälla fotgubben.

ska backa lite.
när jag åkte till nacka sjukhus och träffade den där professorn i ortopedi hittade han inget fel på mina fötter.
de ska funka.
inga nerver i kläm.
allt han såg var att han förstod att jag vrickar mig lätt eftersom jag tydligen är lite överrörlig.
jag blev jätteledsen för att han inte hittade felet på mina fötter.

 det tog ett tag att samla ihop mig efter att det hoppet dog.
jag surade och såg en ändlös rad fotbryt framför mig.

sen var vi nyligen ute med jobbet och spelade biljard och åt gott.
jag var lite tidig och fick se en sån fotgubbeaffär.
det stod en massa skryt i och utanför affären så jag bokade tid.
idag var då det besöket.

jag är numera plattfot.
fötterna är hopsjunkna
typ 1,5-2 storlekar större än för två år sedan.
en ordentlig pronation.
en inåtvridning.
och en massa snubbel.
ja det blir liksom fel hela vägen från fötter via knän och höfter upp i ryggen.

oj då.

så idag fick jag göra gipsavgjutningar av mina fötter
det kändes som jag var på fotmassage – urskönt!
jag fick skölja mina fötter rena från all gips.

sen var det att betala i kassan *svimma*

på torsdag får jag mina nya sulor.

(om det inte blir en tummetott om torsdag*)

* man måste vara minst lika gammal som jag för att fatta den.

Published in: on tisdag 23 juni 2009 at 8:10  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/23/fotgubbedags-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jorå, vi fattar. 🙂

    • det är för att du alltid har huvudet med dig 🙂

      kram!


Kommentera

