fötter igen

nu har jag hämtat mina nytillverkade sulor.
betalade del två  *svimma*
att åka till hufvudstaden i trettio graders värme är alltid skoj 🙂

jag är plattfot.
så jag behövde ett rejält lyft av mellanfotsbenen plus en pelott fram.

när man har pronation brukar man ha max 5º

de mätte min pronation fram och bak på båda fötterna.
jag hade 14 – 16º pronation.

tog ur sulorna ur de nya dojjorna och satte in dem i mina gamla new balance.
har varit ute på kolonilotten i tio timmar idag och har haft de nya sulorna på mig.
funkar kalas.

idag sa jag till fotgubben
– så nu kan jag vandra i alperna nästa sommar och springa tjejmilen nästa år?

då sa fanskapet
– du kan väl börja med midnattsloppet (en mil, den 15 augusti)

yeah right!
hur skulle det gå till?
jag vet ju inte ens hur man gör när man springer!

samtidigt vore det ju ruskigt kul att springa en mil om  sex-sju veckor 🙂

är det över huvud taget möjligt?

Published in: on torsdag 25 juni 2009 at 10:49  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/25/fotter-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. 10k lubb på 6 veckor kan funka, ingen omöjlighet. Klarar man av att gå raskt 10k idag så går det. Det ska ju bara springas, inte spurtas. Bli vän med lågt tempo så kan det gå. Och det som inte går, det får du gå.

    • men jag har ju inte gått knappt en meter på över ett år för dumfötterna….
      tänker inte pressa fram något så jag blir sjuk igen och får backa tio steg 🙂

      men faktum är att jag har en spårdejt senare idag med min kompis som säger att hennes stil är hasa-lufsa.

      vi ska testa om vi klarar av att lunka hela spåret eller inte.
      en kilometer till spåret, två kilometer slow motion jogging i mjuka spåret, en kilometer hem.

      dagens test 🙂


Kommentera

