missade solen

satt och ugglade på doktorns mottagning hela dagen så jag missade solen.
hos min doktor väntar man tills man får komma in.
idag tog det många timmar.

men jag fick som jag ville 🙂

jag är benskör.
fick benknotemedicin.
käka en pillerblett en gång i vecka i ett år, sen ska det vara slutbrutet.

apan vill dock ta mina bvitaminer ifrån mig.
det kommer inte att hända.
då går jag till en annan doktor för att få mina bvitaminsprutor.

jag fick till en provtagning hos denna läkare också.
eftersom jag inte kommit upp på morgnarna så jag har gått till en annan doktor som det går att boka tid hos. av henne kommer jag att få bvitaminerna.
det bästa är att jag får två provtagningar med en veckas mellanrum.
samma lab. det blir spännande att se resultatet.
spännande att se vad två läkare säger.
hoppas båda säger att jag kan höja Euthyroxen och Liothyroninet något!
(annars gör jag det ändå om mina provsvar säger höja!)

r e d u c t i l   t v å
fick mega-beröm för att jag hållit min vikt de tre månader jag inte ätit reductil.

doktorn sa att jag hade gått ned ett halvt kilo till.
fast jag säger att det är mindre kläder nu än i början på april, inte viktnedgång.

sen svävade jag ju just upp i vikt som fanken och har precis lyckats bli av med eländet.
det tog nästan två veckor att bli av med det där.

sen är det ju faktiskt så att jag hade gått ned 1.5 kilo till som jag sedan gått upp.
det sa inte jag till doktorn.
det var trevligare att bli berömd för att jag är så attans duktig.

reductil ett, körde jag i februari och mars.
det gav -20 kilo i vikt och -30 centimeter i midjan.

i morgon startar jag reductil två
jag har inte ett uns av den järnvilja jag hade i slutet av januari, men jag vill så gärna tappa tio kilo till.
tänk om jag kan?

så här ser schemat ut

vakna, en reductil
en kopp välling 2,5 dl

en banan i små bitar spritt över dagen

eftermiddag, cirka klockan 15
en reductil

kväll
en kopp hemgjord grönsakssoppa

till det vattten att dricka
samt kaffe med minimjölk i, hur mycket som helst

 ovanstående är en helt vansinnig diet som jag kommer att hålla max två veckor.
sist körde jag strikt i sex veckor och körde mig själv i botten.
det gör jag inte om.
jag lever bättre på proteindrinkar och alla kosttillskott jag äter.

nu ska jag dricka upp allt vin som är kvar så att jag kan leva renlevnad för hela slanten sen 🙂

Published in: on måndag 29 juni 2009 at 8:26  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/06/29/missade-solen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

