jag tar nya tag

igår gjorde jag allt fel.

jag startade med en reductil
åt mina kosttillskott
tog en prottedrink
drog till kolonilotten

när jag tänkte cykla hem igen kom en kompis förbi och babblade infernaliskt i två timmar (och åt upp mina jordgubbar!!!!)
så jag var igång tio timmar på en proteindrink, några jordgubbar och några rädisor.

sen tog jag inte andra reductilen som jag skulle. igår heller.

när jag kom hem klockan sent på kvällen åt jag en prottedrink och sen kom vackerdotter förbi och vi satt och snackade till småtimmarna i natt. mys.

s e n  satte tokerierna in!
jag skulle bara kolla lite på tv, läsa mailen, kolla bloggen, plocka undan lite torkad tvätt.

då kom jag på att det låg en halv honungsmelon i kylen. den åt jag upp.

sen kom jag på att jag hade en förpackning keso och en burk osötad ananas. det åt jag upp.

sen kom jag på att jag hade tonfisk. så jag gjorde min röra med tonfisk, kapris, majonäs. igår åkt en miniburk majs i också. det åt jag upp.

sex i morse gick jag och la mig.
naturligtvis kunde jag inte sova med allt det där i magen.

idag är jag aptrött
har orolig mage för att jag fyllde den hela natten
men nu finns det ingen mat hemma – B R A !!!

nu sitter jag med min kaffe med mjölk i.
jag har tagit dagens första reductil.
om en stund ska jag ta en proteindrink och en massa kosttillskott.

idag ska jag nämligen sköta mig exemplariskt!

dagens reductil-två-vikt  -0,4 kilo
start 30 juni.
mål -10 kilo 31 juli.

Published in: on torsdag 2 juli 2009 at 11:35  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/07/02/jag-tar-nya-tag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det låter inte som en bra dag. 😦 Men om man ser det positivt så är det alltid en ny dag dagen därpå och då är det bara att göra det bästa av det. 🙂

    Det låter bra att du ändå känner din kropp bäst och inte bara gör som vad läkaren säger att du ska göra. För ja, det lät verkligen som att det var en meny att däcka av. Och du, såklart att du klarar av det, inte ”om”! 🙂

    • tack för stödet 🙂

      jo min kropp är minst sagt knepig och jag kan den väldigt bra nu 🙂


Kommentera

