dag 13 med reductil

dagsvikt reductilvikt -4,5 kilo.
start 30 juni 2009
mål -10 kilo 31 juli 2009

totalt recuctilresultat 2009 -24,5 kilo
(tog bort 20 kilo feb-mar)

bmi 25,34
det börjar närma sig normalvikt. borde komma dit nästa vecka.

0,35  x   3,0976  = 1,09 kilo

min normalvikt är 1,09 kilo bort!!!
vi snackar åttiotal nu!

btw…
igår hade jag på mig mina levis jag köpte i mitten på åttiotalet. de börjar bli riktigt pösiga igen. som det hette då. jeansen var inte ”baggy”. de satt nämligen kvar i midjan. det var pösjeans.

jeans du köper idag är krympta jeans.

vi köpte okrympta jeans, riktig okrympt denim.
jeans  i jätteformat.
sedan tvättade vi dem eller la oss i vattenfyllt badkar gick sedan runt med de blöta jeansen på tills de torkade.
allt för att få de perfekt sittande jeansen när de krympt. 

jag vet hur perfekta jeans kan vara. därför tycker jag också att det är svårt att hitta så perfekta idag.

dels är inte denimen densamme längre. vi kunde ha jeans i evigheter. de började som mörkblå. när vi kastade dem hade de många år på nacken och var helt slitna och urtvättade så de var som helblekta jeans. de var  mjuka som flanellpyjamasbyxor. 
dels är det ur mode 😦

Published in: on söndag 12 juli 2009 at 4:09  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/07/12/dag13-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

