dags att baka krusbärspaj

idag ska jag bjuda på ”agaths krusbärspaj”

har precis varit och handlat smör och lite hackade nötter. det andra fanns hemma. nu är det storproduktion som gäller.

det tog en bra stund innan jag hittade ett recept jag ville göra. jag vill inte hälla i massa grädde och äggulor och allt vad det var.
jag vill ha en massa frukt och ett pajtäcke.
hittade det jag ville ha inne hos trevliga agath.

får väl göra en liten paj som stannar här hemma också så att sonen får paj.

mitt bekymmer är att inte äta eländet.
speciellt om jag behåller en liten paj innanför dessa väggar.
jag är världens största godisgris. och har galet svårt att hålla tassarna borta från sötsaker. speciellt om dessa sötsaker dräller runt här hemma.

krusbärspaj är ju så jämrans gott!

(hör du hur jag lider martyrselden? hur jag drar ned törnekronan över öronen så att taggarna river långa blodiga rispor? hur synd jag tycker om mig själv som inte ska äta krusbärspaj?)

uppdatering:

paj på väg in i ugnen
krusbärspaj före ugn

Published in: on lördag 18 juli 2009 at 11:47  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/07/18/dags-att-baka-krusbarspaj/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej solen!
    Det var så lite så,det finns flera med frukt
    om jag inte minns fel,så glutta på du det finns
    kanske något som passar,Jag vet att liberum-weto gillade mina plommonknyten*ler*
    Jag har haft tankarna att sätta in ett nytt recept,men min handled är inget vidare,så jag får se.
    Men det var roligt du tittar in,du får gärna komma tillbaka*ler*
    ”agaths krusbärspaj” det låter något det*ler*
    Jag önskar dej en fin Lördag.
    Kramar.

  2. hej agath!

    vad roligt att du tittade in!

    plommonknyten….mmmm, det låter mums.
    *suck* jag som ska hålla mig borta från godis, haha.

    jag ska genast erkänna att jag smakade på ”pajtäcket”.
    himmel å plättar vad gott!
    det var ju bara smör, mjöl, havregryn, socker och hackade hasselnötter.
    det lovar gott inför att första pajen snart kommer ur ugnen =)

    jag kommer säkert att bli väldigt populär idag när de får smaka pajerna. och det är din förtjänst!

    jag återkommer alltid till din blogg. har läst i flera år. men jag är hemskt dålig på att kommentera. men det var en nyhet för mig att du har så fina recept. det hittade jag när jag googlade.

    var rädd om din handled och var rädd om dig!

    kram

  3. Solen!
    Pajen ser härlig ut.Själv är jag dålig på att
    ta bilder på bakverken jag har inlaggda på min
    blogg.
    Där fick jag förklaringen till många av besöken jag
    har*ler*
    Smaklig spis,när det är så dags.
    Kramar.

    • hej agath!

      det var nog ditt recept på krusbärspaj som lockade.
      vi har ju krusbärstider nu.

      min egna krusbär blev avplockade av någon klåfingrig en.
      men jag hade tur för en kompis hade krusbär i massor. hon mår inte så bra i sommar så jag har åkt dit och hjälpt henne med att plocka och snoppa och skölja. många kilon har det blivit i hennes frys. och då har jag också fått.

      det blev en otroligt fin paj. och god!

      nästa gång jag gör ska jag blanda krusbär med rabarber. det ska tydligen vara något alldeles extra.

      en annan variant jag ska försöka mig på, är att först koka kompott på krusbären och sen göra paj på det.

      jag brukar hålla på så där tills jag hittar min absoluta favorit.

      aj aj det låter illa med din handled. hoppas att handleden ger dig lite ro snart!

      kram

  4. Tugga lugnt, det är fortfarande sommar.

    Reductilföljetongen är som den är. Konstig respons, om nu inte det är så att kroppen sänkt förbränningen. Jag följer din resa. Tummarna och sånt hålles.

    Det här med magbilder och sånt, det var grymt starkt av dig. Men jag tänkte inte att du skulle bilda oss med bilder, utan var intresserad av att veta hur det funkar på den fronten. Det funkar med ord också, allt behöver inte bildas med bilder. 🙂

    Goder afton!

  5. kul att du tittar in badgear!

    tycker mig ha märkt, må vara inbillning eller inte, att om jag inte sköter mat och sömn väldigt noga så är det som att kroppen säger: om du inte gör som jag vill så gör inte jag som du vill 🙂

    det två veckor jag har arbetat nu efter semestern har varit knasiga. det tidigaste jag åkt från jobbet är åtta på kvällen. som värst har jag kommit hem strax före midnatt.
    så ska det inte vara.

    om jag nu bara blir klar med alla de hundratals lönerna jag håller på med i olika bolag så kan nog jag börja vara snäll mot kroppen.
    äta rätt. sova ordentligt. ta promenader. köra lite streching och styrka. då kommer nog kroppen vilja vara kompis med mig igen 🙂


Kommentera

