men….jag är ju feg!

nog kan jag tycka att jag är konstig i mångt och mycket.

att jag för ofta surar och känner förtvivlan och maktlöshet.

precis lika gärna kan jag vara lycklig som en barnunge för något litet som någon annan inte skulle notera ens.

men aldrig trodde jag att jag skulle vara feg.
men det är jag.
feg för smärta.

har haft sjukt ont i fötterna i två år nu eftersom juli är passerad.
det eskalerade och blev värre och värre.
det började med hemsk smärta som kallas plantar fasciitis
sen spädde jag på det med hälsporre
och sen började jag bryta småben i fötterna.
anledningen till all smärta är troligtvis att jag var så överfet att fötterna sjönk ihop.
jag är numera plattfot.

för en månad sedan var jag hos några som anser sig vara något av världsmästare på fötter. de skröt som attan om kända fotbollslag och diverse stjärnor och stora företag.

de fixade ett par sulor åt mig som bland annat har jättebulor på mitten som lyfter upp mellanfotsbenet. (heter det så?)

det längsta jag gått är nog tre kilometer.
på en månad.
jag är så himla feg att jag inte vågar dra iväg på några rundor.
jag är glad åt småpromenader och att jag kan stå på fötterna ett par timmar utan att behöva sätta mig för smärtan. 

nu måste jag ju möta den här överstora rädslan för att bryta igen, för att det ska göra så ont igen.

jag känner av fötterna varje dag men det är inte i närheten av den värk jag haft de senaste två åren.

naturligtvis måste ju nu helgens stora projekt bli att byta batteri i min darling stegräknaren och komma ut på en fem-kilometers…

jag kan flyga.
jag är inte rädd.
*fegdarrar*

Published in: on torsdag 30 juli 2009 at 7:53  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/07/30/men-jag-ar-ju-feg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hoppas du haft en trevlig sommar ändå (trots fötter) men inte skulle jag säga att du är feg som drar dig för att gå ut och gå på onda fötter… Jag drog ned min Levaxin-dos med en ”kvart” (1/4 tablett) och det gjorde faktiskt skillnad i fötterna (tyckte jag) men något belägg från läkarkåren på ett samband finns ju förstås inte. Dvs jag frågade om det en gång men läkaren sa att det nog inte fanns något samband, inte helt oväntat för om det finns ett samband är det så vagt och outforskat att läkaren nog inte har någon forskning att luta sig mot.

    Ett snabbt ”google” gav följande lilla antydan till att jag kanske har rätt: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090704122307AA3nN5Y

    Nu när du tar kalktillskott så är nog risken att ”bryta sig” mindre.

  2. hej a. kul att höra av dig!

    hoppas att din sommar har varit härlig!

    jag kan inte dra ner mer i dos nu för jag drog ner på doktorns order i december för att jag skulle få reductil. i mitt fall handlar det om att fötterna rasade ihop.

    idag är söndag och varje söndag sedan en månad äter jag en benknotetablett. har fått något skelettstärkande som tas en gång i veckan. få se om det funkar.


Kommentera

