jag sprang

något som gör mig glad att tänka på:

när jag var ute i helgen och testade mina fötter ett par varv i elljusspåret så provade jag att springa ett par steg här och där.
tog ett par hoppsasteg ibland.
ibland såna där sidohopp man fick göra på gympan i skolan.
hade sjukt bra musik i lurarna så det blev lite danssteg när jag inbillade mig att ingen såg.

(stor bror har spelat in gåmusik till mig. vet aldrig vad som väntar härnäst. helt plötsligt kom rosen med arne. sen keep on jogging. crazy horses med the osmonds. folk måste tro jag är helt bäng när jag helt plötsligt börjar asgarva i spåret).

bara liksom för att känna efter vad min kropp säger.

vad pulsen sa. har tyvärr lagt bort min pulsklocka, men jag vet ju på ett ungefär ändå.
vad min kära stupatendens sa.

känna efter hur det kändes att få skutta lite igen.
det var länge sedan jag tog några skutt.

du vet,  bara uppför en rotig stenig liten microbacke få skutta upp på lätta fötter när man sicksackar med fötterna för att inte slå ihjäl sig på rötterna.

fast jag måste väl säga att bakhänget, det som skumpade på baksdan, var mindre behagligt!
är det fixerbart?   🙂

Published in: on tisdag 4 augusti 2009 at 6:04  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/08/04/jag-sprang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

