ute igen

var sur när jag kom hem

det är en ny tjej på jobbet som skulle kunna vara mer trevlig. 
jag skulle kunna tycka bättre om henne.
hon skulle kunna låta bli att ta min mat hela tiden.
hon skulle kunna säga fler sanna ord.
äsch, jag surar helt enkelt.

då är det bra att gå ut och testa fötterna.

på promenad nummer två sa stegräknaren
9 211 steg
378 förbrukade kalorier
7,18 kilometer

har fortfarande inte ställt om steglängden
det bubblar i hela kroppen
baksidan på benen känns stumma
jag har svettats ut så där riktigt skönt mycket
jag har slutat att sura

en vän sa att man på andra promenaden på arton evigheter inte behöver gå nästan 8 kilometer.
jag sa att jag behövde det 🙂

sen vill jag bestämd hävda att jag är världens modigaste.
en liten vidrig huggis, kanske 40 cm? äcklade sig över elljusspåret mitt framför mig.
tänkte att nu är det kört, värsta äckloautostradan.

men jag tog mig i kragen.
visserligen kved jag högt och håret stod rakt ut från skallen, men jag tog mig förbi stället där äckloslingrot dragit över.

urk. ryser av obehag nu när jag skriver detta.

men jag möter rädsla efter rädsla. oftast högt kvidande som idag, men jag gör det.
men med slingroäcklon känns det som gränsen är nådd.

kommer inte palla att ha slingron nära mig eller i samma byggnad som jag. kommer inte att, som en gammal kollega, gå och pyskologa bort räddet.
no way.

Published in: on torsdag 6 augusti 2009 at 7:17  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/08/06/ute-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

