fajitaspaj (köttfärsgratäng)

idag blev det nästan lchf-kost, nämligen fajitaspaj.

en bytta philadelphiaost

köttfärs

fajitaskrydda på påse
(giftigt = innehåller glutamat, E621)

riven ost

stek köttfärsen med smör och fajitaskrydda.
bred ut philadelphiaosten i botten på en form
stekta köttfärsen ovanpå philadelphiaosten
över det riven ost

in i ugnen i 225 grader, 15-20 minuter

ätes med ett berg av grönsaker.
jag åt med isbergssallad och sockerfri majs.
(inte så lchf:igt, speciellt inte majs som är bannlyst)

för mått kolla på din form.

i min form passar
800 gram köttfärs
stor bytta philadelphia, 300 gram 
två påsar fajitaskrydda
två påsar riven ost, 300 gram

Published in: on lördag 8 augusti 2009 at 7:11  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/08/08/fajitaspaj-kottfarsgratang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Tack snalla du for att du visar sadan omtanke i min blogg. Jag ar ok. Jag mar valdigt daligt och ar fortfarande jsukskriven, men jag ar ok. Och jag har hjalp, av lakare, psykologer och foretagshalsovard (sedan lite tillbaka aven av antidepressiva). Tack for dina kramar, har kommer en stor tillbaka: KRAM!

    • det är bara för att det känns som att jag tycker om dig.
      och för att jag tror att jag kan förstå hur världen känns när det är så där. för att jag själv haft det så. länge.

      varmaste kramen!


Kommentera

