golfrunda i spöregn

idag gick jag en golfrunda för första gången
med betoning på gå eftersom jag inte kan spela

man är bättre på ”träffsporter” om man har avståndsbedömning
jag har ingen avståndsbedömning

(därför fick jag aldrig spela match de år jag spelade volleyboll. tränade upp en grym bollkänsla. utom boll i en enda speciell vinkel jag aldrig kunde ta)

golf är en sport jag inte fullt ut kan förstå.
samtidigt som jag såg testosteronet flöda hej vilt bland familjens män.
slutar män någonsin leka herre på täppan i livet?

jag blev konstigt nog sugen på att testa golf.
fast jag tycker att golf är konstigt.
min roll idag var påhejare och fotograf.

——————————————-

igår när jag åkte hem såg jag en familj vildsvin som var ute och lekte.
de skuttade och hade sig.
så jag svängde in och körde närmare.
då drog de.
jag såg vart de sprang och tog en genväg.
ledaren gillade inte att jag stod där jag stod så jag fick hans värsta bläng innan han bestämde sig för att ta över flocken.
de var 14 stycken.
alldeles för när min bostad.

kommer aldrig att våga gå mina långrundor dit igen.

Published in: on lördag 22 augusti 2009 at 8:49  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/08/22/golfrunda-i-sporegn/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

