en ny upplevelse

har haft besök i helgen
rätt ovanlig upplevelse för mig eftersom jag inte haft kraft på så länge

idag ville jag åka till gärdet och kolla på folk utklädda till gamla amerikanska soldater. soldater till häst och till fots.

men min gäst ville åka och spana på dalimålningar på moderna muséet

dali
självklart åkte vi till moderna
(fast det gnager lite för att jag verkligen ville se vuxna män klä ut sig och leka pangpang)

det var en fantastisk upplevelse att gå på moderna och kolla målningar

hade någon i veckan som gick påstått att jag skulle gilla att gå på museum och kolla tavlor hade jag sagt att den personen hade en skruv lös eller sju.

efter tavelskådning gick vi runt i modernas butik och kollade på roliga prylar.
ska nog köpa en eller annan pryl där framöver

sen blev det glasshuset.
kan absolut rekommendera deras glasssmak teheran.
så galet god!

efter kalorier in blev det kalorier ut på en prommis nere vid biskopsudden.

blev oerhört förvånad när jag såg att lisa på udden brunnit ner.
ser ut som att branden började i restaurangens kök.

på väg hem svängde vi av till min kolonilott och hämtade några solvarma, solmogna tomater, några busgoda söta morötter och ett helt gäng asterixpotatisar. de där rödskaliga potatisarna jag gillar allra bäst.
väl hemma blev det middag på hämtmaten från lotten och till det kyckling och sås.

det är något visst med att äta mat man just varit och dragit upp ur jorden eller plockat av några kvistar.

bra dag idag.
det behövdes efter senaste tidens evighetslånga uppförsbacke.

Published in: on söndag 20 september 2009 at 7:25  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/09/20/en-ny-upplevelse/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

