förbannad levaxinätare

idag gjorde jag en annan sköldkörtelsjuk förbannad.

förlåt. det var inte meningen.

åkte till täby centrum efter jobbet. mest för att jag letade rätt på adrecomp som jag tänker pröva och se om det kan göra sus i bestämd form.

väl inne i hälsokostaffären stod en tjej och snackade tokhögt om kiselgéléer hittan eller dittan, hon tappar hår i drivor och ville nu ha något för att håret ska växa ut igen och bli fint.
hennes dotter hade för en tid sedan mått hemskt dåligt, tappat hår och sen fått håret tillbaka av kiselgel (ruttna träd, sa du inte det badgear?)

själv hade hon käkat kiselgel i ett halvår och håret hade blivit lite bättre.

BÖÖÖÖPP! fel!

dotterns hår kom tillbaka när hon böjade må bättre igen. när stressen släppte.

hennes eget hår kommer att ligga i golvsilen i duschen för all evighet om hon inte slutar käka levaxin. hon måste byta medicin.
det hår som sitter kvar på skallen känns som svinto.
(det här är en hemsk pärs att gå igenom)

bruden är felmedicinerad. något i hennes kropp är i obalans.

jag tyckte jag var försynt när jag bad om ursäkt för att jag la mig i och sa att ett alternativ är att byta ut levaxinet.

vad arg hon blev!

sorry.
hädanefter kommer jag att låta alla levaxinkäkare äta hur mycket kiselgel som helst utan att lägga mig i det minsta lilla.

tycker bara att det är synd att öppna fönster och kasta ut pengar på något som inte hjälper ett skvaddevitten.
men det ska jag behålla för mig själv framöver  🙂

Published in: on tisdag 22 september 2009 at 8:31  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/09/22/forbannad-levaxinatare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Berätta mer om levaxin, jag tappar ju mitt hår trots att värdena ligger stabilt… du verkar kunna detta, skänt att ha hittat nån kunnig… kontakta mig på barbamamma@ktv.se msn?

    • skräp. skrev ett så himla långt svar till dig och så kommer jag åt musen och allt är väck!

      är för slut för att ta om.

      återkommer gärna om några dagar när jag har ledigt

      läs gärna på om kost och näring.
      jag mår bäst på vanlig mat och potatis med en massa grönsaker. och evighetslånga promenader.

      tyvärr har jag en svaghet för sötsaker och det mår jag apa av, men kan för sällan avstå.

      börja gärna med en dubbel dos av högkvalitativ multivitamin typ holistic. jag har inte råd så jag nöjer mig med mivitotal.

      nu mår jag inte speciellt bra så jag ska ta en hårmineralanalys hos anafysen.se och se vad jag kan balansera upp.

      jag tappade ruskigt mycket hår av levaxin. så mycket att när jag lyfte på överhåret var det tomt under. kände mig förgiftad av levaxin och blev ännu sjukare. fick byta till euthyrox som jag fick en vedervärdig huvudvärk av. i tre veckor.
      sen fick ja efter evigheter t3, liothyronin, och då blev mycket bättre

      håret har växt ut igen
      det vidrigt smärtsamma karpaltunnelsyndromet försvann
      värken i nacke och axlar blev mycket bättre
      gruset i ögonen försvann
      den ständigt trasiga tungan läkte
      mörkerseendet blev bättre
      ljuskänsligheten blev bättre
      magen funkar någon enstaka gång
      den hemska värken av ständigt spända käkar släppte
      läderbitarna på armbågarna lossnade och jag fick nästan nomal hy
      ”det breda spännbandet” runt skallen släppte
      håret är inte lika strävt som svinto längre
      ögonfransarna sitter kvar

      jag kan fortsätta i evigheter….

      många klarar inte av levaxin.
      läkarna säger: bara äta en tablett om dagen, så mår du bra sen

      om det säger jag tjurbajs!!
      men så är jag lika barnslig som en sur sexåring också 🙂

    • glömde

      kan inte kalla mig kunnig alls tyvärr…

      finns på xxxxxxx@hotmail.com

      litteratur
      mark starr hypothyroid typ 2
      broda barnes hypothyrodism – the
      unsuspected illness


Kommentera

