nytt hopp

har länge hört om anafysen i åkersberga
tidigare har jag inte haft råd

nu blir det en ny match med näringslära.
jag kände stort förtroende för den mannen jag snackade med.

idag togs hår från min skalle och jag betalade mucho dinero
det blir en hårmineralanalys vad det lider
är lite skeptisk om det kan hjälpa mig eftersom hår visar historia. inte dagsform.
men den som lever får se.

fick dricka något zinkjox som tydligen borde ha gjort mig spyfärdig men eftersom jag har zinkbrist var det för mig lika smakrikt som kranvatten.

sen åkte jag och förlustade mig på kolonilotten i många härliga timmar.

Published in: on onsdag 30 september 2009 at 6:07  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/09/30/nytt-hopp/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej!

    Såg ditt inlägg om håravfall. Jag har lidit av detta i ett år nu, och det verkar som att det kommer tillbaka nu. Vad tror du det kan bero på? Vad kan jag göra? Nån idé?

    Mvh Sanna

  2. hej sanna!

    det finns massor av orsaker till att håret ramlar av i drivor hos oss kvinnor.

    oftast beroro det på att man mår dåligt, att man lider av känslomässig stress.

    en annan orsak kan vara att man har en obalans i kroppen. att det saknas eller är för mycket av något ämne i kroppen.

    en tredje orsak kan vara att man är sjuk och får medicin som gör att håret faller av.

    (mitt hår ramlade av för att jag är sköldkörtelsjuk och fick läkemedlet levaxin. många tappar hår av levaxin).

    mitt tips är att först gå till läkare och berätta om håravfallet och be om att få ta prover och se om läkaren kan se något. kräv en kopia på dina provsvar! för då har du en kopia på hur dina värden såg ut just då.

    min erfarenhet är tyvärr att läkarna säger att det inte är något fel på en, att man nog är lite deprimerad och behöver lite lyckopiller. *blä*

    det man kan göra själv är att äta så nyttigt som möjligt. att inte äta mat med innehållsförteckning, att laga mat själv.

    sen skulle jag gå till alternativmedicinen, en näringsexpert. här gäller det att hitta en duktig.
    det är fruktansvärt dyrt men hellre håret på huvudet än en semester tänker jag.
    ett besök brukar kosta 1000-3000 kr

    jag själv har haft dåligt med pengar så det här är bara andra gången jag går till en näringsexpert. men nu ska jag bli bättre, har jag bestämt mig för! 🙂

  3. Dyrt nöje det där. Tänk om håravfallet kunde vara lite mer omtänksam, ramla av från de ställen där man har minst nöje av det.

    Läkarna borde få lön efter hur många patienter på riktigt blir bättre av deras ordinationer och behandlingar. Inte efter hur många ärenden de lyckas arkivera. Eller något sånt, kan jag tycka.

    På Rhodos ska det vara minst 26 grader idag, och här är det 7 grader och jag fick nyss reda på att det haglade i Lund. Vilken tur att det är helg snart.

    • haha,

      bra idé att läkarna får betalt efter tillfrisknande i stället för efter antal patienter.

      men å andra sidan blir det ju bara som vanligt om det går i lås. de säger bara ”inget fel på dig, du är frisk. det är psykiskt”
      precis som de säger idag 🙂

      nu är det skåne på g
      på söndags åks det. skåne ska upplevas på 2-3 dagar. ska skjutsa (osby)hem sonen.
      har nu fått tips på en minirutt till sandhammaren, ale stenar, skånes fagerhult. får se vad som hinns med.
      måndag och tisdag blir det skånetittning till 100% 🙂

      • Med tanke på helgens stormande så var det nog tur att det blir tittning av skåne nu under måndagen, fy fan vilket hundväder det har varit.

        Själv försöker jag piggna till ifrån en magåkomma (nä, riktigt kryer är jag inte än 😦 ) som härjat sedan i torsdags. Nu när jag kammat mig så är det väl dags att lägga ner lite förberedelsetid inför morgondagens arbete.

        Kör försiktigt.

      • himmel vad din mage stökar.
        hoppas att magen lugnar sig och att du får/kan göra som DU vill igen. inte det magen vill 🙂

  4. Besök gärna denna nya sajt som på ett enkelt och lättfattligt sätt visar fram sanningen och källan till våra moderna sjukdomar.
    Sajten är till gagn för många med besvär.

    http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/zink-och-dess-viktiga-betydelse-for.html


Kommentera

