min helg del 2

sen blev det skogsvandring.
hittade några svampareller men alla var jättetorra. färdigtorkade på backen så att säga. det var ingen idé att plocka.svampareller

kollade till en sommarstugastilleben

skönt. inget inbrott denna gång.
inga ramlade djur i brunnen.in the brunn
trots att locket till brunnen ligger på är det konstigt nog inte helt ovanligt att man får fiska upp döingar ur brunnen.

pelargonen bredvid das dass blommade fortfarande vackert

pelargon mot dassvägg

lite biltur

älskar kyrkogårdar. det är så vackert där.

här vilar agnes
agnes
här blev jag påmind om alla måsten. av en moss-sten.
mossten
där växte det ett vackert hasselnötsträd
vilken nöt
på vidare färd hittade jag fler nötter. här är en.
tjurskalle

han tyckte att jag var en otäck en. han kollade på mig en millisekund sen drog han. de andra med.

på en stooooor åker hade en bonde fått frisläpp.
han måste ha kommit över ett realager med ensilageplast.
det går inte att visa på bild men jag började gapskratta för jag har aldrig i hela mitt liv sett så många ensilagebollar.

eller motorcykelägg/-förvaring.
det finns de som påstår att i takt med att motorcyklarna försvinner på hösten dyker det upp såna där stora vita rullar på åkrarna.
när motorcyklarna kommer tillbaka på våra gator försvinner de där vita plastade stora äggen….
vi har tillsatt en utredning.
ensilage mer

Published in: on fredag 2 oktober 2009 at 12:55  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/10/02/min-helgdel-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

