12 timmar i osby

mina första 12 timmar i osby blir så här:  bra!  🙂

har bara sett hotellet i och för sig.
men bara en liten sak blir stor i min värld.

här på hotellet är personalen proffsig.
de är trevliga och hjälpsamma.
vid ankomst, när jag bad om kaffe och om skånetips i frukostrummet (puben) samt när jag frågade den jättetrevliga städerskan om en hårfön.

det trådlösa bredbandet funkar kalas. snabbt och så enkelt att jag var uppe på två röda 🙂

har sovit jättegott i en skön sängsho06

frukosten var sisådär.
osten hade svettats ett bra tag och såg otäck ut.
i brödväg fanns det en snustorr skiva lingongrova, snustorrt vitt rostbröd (formfranska) eller frallor så torra att jag satte i halsen när jag försökte ta en tugga och sen andas.

men jag hittade filmjölk att skära ner ett päron i.
en väldigt torr fralla med någon syrlig rökt korv som var fet så jag slapp ta smör.
och kaffe  🙂

snyggt jobbat osby!
det känns som att jag är på g med hälsporre eller plantar faciitis igen så jag funderade på vart en sportaffär kunde finnas. för jag behöver nog dojjor med rejäla luftkuddar igen. känns det som. då hittade jag den här

sho01

en sak som är ny för mig finns i badrummet.
smart och krankostnadsbesparande.

här är mitt handfat på toan

sho02
och här har jag tagit tag i duschväggen och drar den lite utåt
sho03

och lite till
sho04

simsalabim har jag ett litet duschrum med glutthål till toan. amazing  🙂
sho05

stora hotellet i osby är ok-rent. finns ingen otäck lort någonstans. något hade kunnat städas bättre. det är lite slitet och småtrasigt.
bra pris, jättetrevlig och hjälpsam personal ger

solsolsol

3 solar av 5 möjliga

Published in: on måndag 5 oktober 2009 at 8:22  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/10/05/12-timmar-i-osby/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

