dagens skåne

idag hände en massa saker

har nog glömt det mesta men kan i vart fall att folk i skåne är trevliga attan. speciellt som man bär runt på kamera  🙂

den där broschyren över osby var inte mycket värd.
eftersom jag har ont i fötterna ville jag till sportbutiken för att köpa ett par reebook gmx (eller vad de nu heter). de är de mest dämpade dojjor jag känner till.
sportbutiken var tömd. gone. borta. väck. finns inte mer.

den vackraste gården jag har sett idag måste vara den bredvid golfbanan i knislinge.

i kristianstad blev det ett par nya reebook på intersport.

brösarps backar var fint men inget jag gör frivolter för. för så ser det ut ute på landet i tyskland också – fast med större kullar. 

i kivik var det fint. musten var otroligt god.
köpte några flaskor och en påse äpplen
äppelmust

äpplen från kivik

på caféet på kivik åt jag den godaste räkmacka jag någonsin har ätit. han i gårdsbutiken sa sveriges godaste men det vet jag inget om.
räksmörgås

sen försökte jag få ett äpple att leka fotomodell. funkade dåligt.
äpple på kivik

därefter blev det ale stenar
ale stenar

jag var ordentligt lungöm och flåsig när jag kom upp. är fortfarande i kass form. men himmel vad lycklig jag var över att det gick att knata på även om luftrören värkte och jag hostade.
ale stenar 02

när jag såg att jag nära stenarna skulle över ett kostopp tvärnitade jag och kollade. såg massor av kossor.
så jag kände efter…. är jag rädd för kossor?
nä, kom jag fram till, jag har inte koskräck  🙂
så jag knatade på.

kossorna ser ut att ha rena lyxtillvaron vid ale stenar
kossan vid havet

gick ned från berget och gick till kåseberga fisk och köpte lite gottis.
satte mig utomhus i strålande sol med makalös utsikt och åt nystekt sill och lite annat smaskens. tyvärr fick jag kasta den rökta siken för den smakade gammalt. hade helt fel smak, färg och form. men sillen var god.
hemma heter det strömming. våra är mindre.
kan man ha det bättre? (ja, förutom fräsch fisk då)
fisk vid havet

fisk

enligt en lokalis i kivik ska det vara möjligt att hitta bärnsten i tångruskor som flutit i land efter oväder som det i helgen.
så jag gick längs stranden och sparkade på tångruskor fast jag vet att bärnsten är kåda…  🙂
tång

ingen bärnstensskatt hittad.
bara en mössa, ett bildäck, lite drivved och fina stenar.

tillbaka i kristianstad blev det intersport igen.

denna gång hade sonen ringt in önskemål om en ny rygga så det fick bli en haglöfs tight large. snygg, funkis och inte en massa konstiga fack.

nu känner jag hela personalen där på intersport (megaöverdrift). de frågade hur dagen gått med de nya skorna. trevligt folk.

sen hem och middag på puben i osby.
därlagad hamburgare. en bärs. en fotbollsmatch. en son.

bra dag  🙂

Published in: on måndag 5 oktober 2009 at 10:57  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/10/05/dagens-skane/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

