vaccin får det bli

vaccinet mot svininfluensan skrämmer mig.
troligtvis för att jag inte till fullo fattar vad det är, vad det ska göra i min kropp eller vad det ska vara bra för.

men nu har jag efter en massa ältande med medicin- och kemifolk bestämt mig för att ta pandemrix-sprut-eländet.
nummer 1 alltså.
med skvalen och allt.

om jag vågar fylla på med spruta nummer 2 efter tre veckor – det har jag ingen susning om.

det renare vaccinet som jag skulle behöva betala en slant för finns inte ännu att få tag på. inte inom mitt räckhåll i alla fall.
säljs i usa, landet på andra sidan plaskepölen.

det var ett himla liv i tyska tidningar för att tyskland har köpt 300 000 doser av finvaccinet till en bunt med militärer medan det tyska folket får vanligt bonnvaccin.

surar lite för att jag inte kan köpa finvaccinet.

inte för att jag vet varför. inte för att jag kan skillnaderna mellan de två vaccinerna.
mest bara för att jag tror att jag missar ett bättre bättre alternativ.

nu har jag så sjukt mycket att göra så mitt liv är schematiskt fram till tisdag kväll.
men så fort det blir onsdag är det jag som toyota-susar till kliniken och får mig en giftinjektion.

snackade med en man ute i vårt vackra land som påstår att vaccinet inte ens kommit till bygden har bor i. att de nästa vecka först ska börja vaccinera riskgrupperna samt att resten ska få vänta ända tills i november på första sprutan!!!
är de inte riktigt rediga i huvudet de som bestämmer i den bygden?
eller är det för jobbigt för vårdpersonalen att ställa sig upp och börja vaccinera???
hur fasiken kan man låta bli att fatta att det brinner i knutarna?
de som vill ha sprutorna måste väl kunna få dem!!!

nä nu ska jag ta och leta reda på lite fler konspirationsteorier angående vaccinet på nätet.
tycker att det är vansinnigt skoj att läsa om genmanipulationer, att staten vill ta kål på oss allihopa…

morbid humor? jajjemen!!!    🙂

Published in: on torsdag 15 oktober 2009 at 7:18  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/10/15/vaccin-far-det-bli/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

