det var som attan!

det verkar som att saltsyrebrist är min grej.

har hittat sjukt mycket prylar nu när jag letat som en tosing på nätet.

saltsyrebristen kan vara orsaken till min bvitaminbrist.

saltsyrebristen kan vara orsaken till det dåliga näringsupptaget.

sen att min kropp är dålig på att ta hand om den lilla näring den får upp är en annan femma.

saltsyrebristen gör att koppar och kalcium lägger sig i depåer i min kropp (bland andra ämnen). kroppen kan inte använda de ämnena.

när kalcium och koppar ligger i kroppen och skvalpar i depåer trycker de ned kaliumvärdet.

jag behöver kaliumet till en massa saker. bland annat till produktionen av saltsyra. 

om saltsyra tillsätts kan kalcium och koppar brytas ned och då kan kaliumet stiga och börja göra sitt jobb…

nu börjar jag bli väldigt snurrig av alla ledtrådar hit och dit.

men en tioöring ellet två har ramlat ned.

i morgon blir det inköp av saltsyra på apoteket. hypochylin.
en smula saltsyra låter ju onekligen smaskens…..      🙂

Published in: on torsdag 29 oktober 2009 at 10:30  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/10/29/det-var-som-attan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det ska bli intressant att få veta mer om detta längre fram, givetvis håller jag tummarna för detta är grejen.

    • det verkar som vanligt handla om balans i kroppen.

      för mycket av något ämne trycker ned något annat ämne och sen är kroppen ur balans…

      det är periodiska systemet som gäller.
      kvoter av koppar genom molybden….kalcium genom kalium….och till det lite mangan och kvicksilver….puh! jag blir yr i hela mössan!

      en elefant balanserade på en liten liten spindel-tråå-åd…. 🙂


Kommentera

