saltsyra är prylen

magen är snäll.
har stoppat i lite saltsyra i några dagar.

magen känns inte.
det är en klar förbättring från mega-aj!     🙂

fler ledtrådar

blodgrupp A och AB producerar dåligt med saltsyra
jag har AB

dålig sprutt på sköldkörtel och binjurar ger kass saltsyraproduktion
jag har död sköldkörtel och väldigt trötta binjurar

för lite saltsyra i magen gör att det är svårt att bryta ner en massa ämnen jag kastar in i matluckan.
typ protein och fett.
här är nog svaret på varför jag mår så väldigt dåligt av lchf-mat.

med saltsyratillskott bör min kropp kunna hosta upp sig några nivåer.

jag äter saltsyra i två former
dels metagest , saltsyraprodukt från alpha plus
dels hypochylin, saltsyratabletter receptfritt från apoteket.

efter fem dagar på omläggningen av vitaminer och mineraler är jag urtrött.
så trött att koma är ett bättre ord.

som vanligt är jag envis så jag släpar mig till jobb och annat i alla fall.
men med dimfilter.

mitt näringsupptag är kass.
fullkomligt kass.

den lilla näring min kropp tar upp är den dålig på att använda.
mycket hamnar i depåer som bara skvalpar runt i mig till noll nytta.

så här funkar min matsmältning:

dåligt upptag och användning av de näringsämnen min kost innehåller, ger kass energiproduktion i mina celler.
därför påverkas också min ämnesomsättning negativt.

kass ämnesomsättning ger kass matsmältning.
det blir en nedåtgående spiral 

en spiral som nu ska vända upp, upp, upp!

Published in: on måndag 2 november 2009 at 9:04  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/02/saltsyra-ar-prylen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Nyfiken fråga, hur gör du med influensavaccinet? Det var rätt tufft.

  2. tog idag.
    inga symtom än så länge.
    skulle just skriva det i bloggen… 🙂


Kommentera

