svinvaccin

tack och lov för att jag bor i storstadsområde.

idag gick det att få tag i vaccin.
igår var det tji vaccin.

befann mig i norr om vår hufvudstad idag då jag kollade på vardguiden.se vart det fanns vaccin.
det fick bli täby.

åkte till ett ställe och fick könummer 121.
efter ett bra tag kom det en tant och sa att vaccinet tog slut vid person 95 i kön.
blä.

åkte till ett annat ställe där jag hoppades att det inte skulle vara så förbålt med folk.
hade rätt.
blev nummer 37 i vaccinationskön.

på detta nya stället gick det i stället låååångsamt.
inget löpande band där inte (fram med armen, stick, nästa!)

när man bor nära stockholm är det parkeringsavgifter överallt.
jag ställde mig vid täby centrum och fick därmed 3 timmars gratis parkering.
med all väntan blev jag nervös att 3 timmar inte skulle räcka.
klarade mig med 10 minuter till godo 🙂
skönt. slapp 400 kr böter. puh.

efter 16 evigheter fick jag komma in till sticktanten.

1. jag var väldigt fet i början på året vilket räknas till nyligen

2. jag har kass motståndskraft av flera anledningar, bl a autoimmun sjukdom.

3. jag har astma

så sticktanten frågade varför jag inte kommit för flera veckor sedan.
– inte haft tid, sa jag.

sticket  i armen kändes mindre än bvitaminsprutan jag brukar ta.

nu, 8 timmar efter sprutan, känner jag fortfarande ingenting.
jag som var så orolig.

tips några dagar innan och efter sprutan ,
för att klara sig utan större  symtom,
kan man dra på lite med
d3vitamin minst 1000 IE (25 mcg) 
c-vitaminer minst 1000 mg

jag är ordentligt trött och har lite huvudvärk.
men så var det igår också.
before the spruta liksom.

hos sticktanten fick jag en rosa postit-lapp där stickatanten skrev sprutdatum.
fick även en lapp om vaccininfo. fast det som stod där visste jag ju redan.

tacklapp

sen gick jag till bilen och bytte parkeringsruta.

efter det till banken och betalade 360 us-dollar till en gubbe i amerika.
så jäkla spännande!
vill ha, vill ha! mer om det senare.

Published in: on onsdag 4 november 2009 at 9:14  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/04/svinvaccin/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag har också en sådan där fin rosa lapp. Men nog blir man rätt trött och frusen, huvudvärk och lite stelt överallt. Det kommer dag 2 och 3. Och ont i armen, aj, aj, aj. Inte rätt tillfälle för några armhävnningar precis.

  2. oj då. jag som bara är pyttelite öm i armen.
    jag hoppades på att det inte skulle bli värre än så.


Kommentera

