sömnpiller

jag har hittat mitt allra bästa sömnhjälpmedel.
mitt sömnpiller

det är min spikmatta.
DSC_0004

jag lyssnade på vad folk har sagt i evigheter om spikmattor.
och i synnerhet vad de har sagt om de nya storsäljarna.

så jag köpte och testadeDSC_0005
kan ju inte direkt säga att det var en trevlig upplevelse den där första gången på spikmattan för då skulle jag ljuga. det var inte en trevlig bekantskap alls.

obehagsrysningarna och smärtpilarna i nacke och huvud var en gräslig upplevelse.
jag kände att pulsen gick upp
men eftersom jag är van att andas genom smärta gjorde jag det den gången med.

om jag andas mig igenom även den alldeles genomjävligaste smärtpilen så går det strax över.

som vanligt var jag envis och låg kvar en kvart, tjugo minuter.
tänkte att den kan ju inte ha ihjäl mig.
efteråt kände jag genast en liten förbättring i mina bråkiga muskler
DSC_0006

det är inte alla dagar jag kan ligga på spikmattan med bar rygg. de dagarna har jag på mig en tunn tshirt. men jag ligger varje dag direkt på spikmattan med nacke och huvud

sedan flera månader somnar jag varje kväll på spikmattan. så himla skönt.
enda nackdelen är att jag ibland hittar rivsår här och där på kroppen från när jag vaknat mitt i natten, vänt mig och och det var rispigt 🙂
DSC_0009
spikmattan gör underverk även för mina miffofötter.
de dagar fötterna är som värst sätter jag mig i soffan/sängen med uppdragna knän med nakna fötter på spikmattan.

Published in: on lördag 7 november 2009 at 5:03  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/07/somnpiller/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

