rysk president å prylar

jag är inte ensam om att ha försökt köra bil eller åka buss i stockholm idag.
jag är inte ensam om att ha sett poliseskorterade konvojer i stockholm idag.

det har varit rysk president och eu-delegater på besök i stan.

himmel vad jag inte kom fram.
himmel vad jag fick vänta.

amerikapaketet som jag har väntat på en god stund låg på den lokala paketutlämningen och väntade på mig.
hade laddat upp för att hinna dit före klockan 19 då de stänger.
onsdagar är den dag de har öppet längst.

nu hann jag inte hämta mitt amerikapaket.
för jag och många många många tusen andra människor som också ville hem fick stå absolut blickstilla i lååååånga bilköer och vänta på att få köra hem för att ett gäng eu-delegater och annat löst folk behövde hela E4an för sig själva.

det är inte skoj att sitta en extratimme i kö på grund av att några några gubbar ska babbla bort en stund.
det är till att vara fina när en hel huvudstad ska vänta på att de åkt färdigt på vägarna.
jag är lite nyfiken på hur många gubbar som var här på besök.
för hundratusentals människor i storstockholm blev drabbade när det inte gick att ta sig hem efter jobbet varken per bil eller buss.

blä.
jag får väl hämta mitt amerikapaket på lördag eller söndag då.

Published in: on onsdag 18 november 2009 at 8:03  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/18/rysk-president-a-prylar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

