lite bättre

det känns som att det har vänt lite
med kravalltröttheten alltså.

har i flera veckor varit slutare än slutast.

men
i helgen har jag plockat lite nedfallna äpplen och slängt på en kompost
har plockat ihop lite skräp som ska iväg på en soptipp
har gått promenad på några kilometer
har åkt och handlat lite

att jämföra med förra helgen när jag åkte bil till ett fik, fikade och blev körd hem igen.
då blev jag så trött av utflykten att jag fick gå och sova en timme.

förra veckan fick jag tipset att tillsätta järn till mina vitaminer och mineraler
för att jag fortfarande var så sjukt trött
samtalen med den näringskunnige är konkreta och bra
järn är en bra pryl för mig eftersom jag har järnbrist

i morgon ska jag hämta ut en magnesiumdryck den näringskunnige har skickat till mig
bara för att puffa på lite
för att få lite kraft till
det ska vara som en sportdryck som smakar lime och citron
fast utan socker och sånt jox

googlade lite på det och hittade det på ett nätapotek i tyskland
är det samma så ska jag köpa från dem framöver
avsevärd skillnad i pris

det är jobbigt att kemia med min helknasiga kropp
men om vi nu lagar min mage så att jag får ett bättre näringsupptag
då kommer allt att bli lite bättre igen

lite näringämnen in ger ju onekligen lite energi att slösa bort på att leva 

och jag har en del bra saker att leva för

Published in: on söndag 22 november 2009 at 9:44  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/22/lite-battre/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

