ännu lite bättre

är lite lite bättre
ännu lite bättre

har lite mer kraft.
orkade städa badrummet igår.
och bädda rent en säng till en sängbehövande.
och laga mat till en matbehövande.

igår lekte jag en räddande ängel och hjälpte en höggravid kvinna få ett gömsle från sin skvatt galna karl
samt lyssna på karlns skvatta galenskap hela kvällen

idag har jag fått en stor fet utskällning för att jag är värdelös och för att jag hittar på och skyller ifrån mig

jag har dammsugit och torkat tre golv och tvättat två maskiner tvätt samt diskat

idag lekte jag också en räddande ängel och hämtade en gråtflicka från en skvatt galen pappa
samt lyssnade lite på en pappas skvatta galenskap

… och berättade om min omgivnings skvatta galenskap

i helgen ska jag umgås med en av världens bra människor.
en som som bara pyser godhet och kärlek ur varje por.
det ska bli ett sant nöje.
för jag behöver få lite energi in i mig också.

Published in: on onsdag 25 november 2009 at 9:30  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/11/25/annu-lite-battre/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hoppas allt rullar på, att du fått mer ork i höstmörkret. Nu har julkalendern börjat, alltid något.

  2. tack badgear.

    jo jag har det lite ok nu.

    så fort det går lite bra på ett ställe rör det till sig på ett annat bara.

    men än ställer jag mig upp gång på gång och stretar på.

    det måste väl vara det som räknas? 🙂


Kommentera

