tjing

vad jag pysslar med?
jo lite hittan och dittan.

för ett tag sedan var jag på hälsomässa där jag drömde om att komma i form.
där jag drömde om allt jag kan göra sen.
sen när jag är på topp igen.

på allt som handlar om hälsa finns blossom
och anna

i fredags fick jag skatteåterbäringen
så idag shoppade jag loss i nora

det blev ytterligare en underbar janus-undertröja
har redan en jättefin janus-undertröja sedan kopparbergs marknad
älskar janus!!

sen hittade jag en fin kokbar disktrasa
är nog inne i min svart-vita period nu tydligen

sen råkade min favvoman få syn på ett vackert armband.
jag blev kär och blev tvungen att köpa.
fick dessutom över 20% julrabatt som blev en glad överraskning.
det är supersvårt att fota högerhanden för mig
kanske har att göra med att jag är högerhänt?

det är det bredare armbandet
det är så svårt att få en rättvisande bild på det megavackra!

det tunna armbandet köpte jag som belöning för 1-2 år sedan när jag gått igenom en genomjävlig kamp med min dumma kropp.

dagens armband är mitt andra belöningsarmband för min kamp med min motsträviga kropp.

i år har jag gått ned 20 kilo.

jag har tjatat mig till behandling för min benskörhet så jag har slutat att bryta benknotor i fötterna. jäklar vad jag fick kämpa för att få den hjälpen!
tack underbara kirurgen på ortopedakuten!

har varit hos fotgubbe som byggt sulor åt mig till skorna.

nu genomgår jag en jävulskt tuff behandling, som nästan slår/slog mig i backen, för att laga magen, för att få ett bättre näringsupptag, för att få lite kraft.

så, jäklars, vad jag är värd detta supervackra armband. synd bara att jag inte kan fota det vackra!

men kolla en grej…

syns det hur löst den tunna länken hänger på handleden?

när jag köpte det armbandet satt det tajt på handleden.
för jag var så full av ödem.
hela kroppen var full av vätska.

läskigt att tänka på det? japp!
jag såg inte konturerna på mina knän på flera år!!

när jag har slagits klart med min kropp och den har blivit så frisk som jag vill ha den…

… då ska jag ha en hel bunt med armband på höger handled!

Published in: on måndag 7 december 2009 at 12:04  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/12/07/tjing/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du är så klart värd alla armband i hela världen!

    • du med.
      tack för att du är så fin!
      gott nytt år!

  2. Ja, instämmer.

    Här är en artikel jag fann just alldeles nyss apropå benskörhet och sköldkörtel: http://www.annals.org/content/134/7/561.full.pdf

    Intressant för oss som har detta som specialintresse…

  3. hej a.
    jag blir lika glad varje gång av dina bra tips och av din vänlighet.
    har du också fått problem med fötterna? vet ju att du sa att du fick köpa några par större skor..
    gott nytt år!


Kommentera

