lite läskigt

i stockholm klär sig folk i svart

använder folk reflexer?
nej.

syns folk?
nej.

har kommit på att jag är lite rädd för tanter.
de syns inte. de är svarta.

man kör längs gator och man har järnkoll 360 grader hela tiden.
det är ett litet schå eftersom folk går mot rött, går mellan alla bilarna, cyklisterna = fullkomliga vettvillingar, det är folk på moppar och hojar som tränger sig överallt.
det händer oförutsedda saker precis hela tiden.

men tanter är värst.
oreflexade tanter.

de ser så beskedliga ut där de går längs trottoaren samtalandes med varandra.
men icke.
de smider lömska planer om utfall/anfall.

på en millisekund slänger tanterna sig rakt ut i gatan mitt framför din bil.
inte en min om att de tänker byta riktning, inte en koll över axeln om att det är bilfritt, ingen förvarning alls.
som en seriefigur. ena sekunden där. nästa sekund framför huven.

det värsta är deras blick.
de blänger sitt värsta bläng.
på mig.
för att tala om att jag gör fel.

då blir jag lite rädd.
det är lite skräckhus över tanter.

hittills har jag lyckats stanna innan tantkrock.
puh.

Published in: on torsdag 10 december 2009 at 11:31  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/12/10/lite-laskigt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. hejsan hamnade på din blogg då ja sökte på info om levaxin och sköldskörteln
    har underproduktion och har fått börja äta levaxin, har gått upp en hel del i vikt och nu börjar ja fundera på om det kan vara till hjälp med en magsäcksoperation då ja inte står ut med hur jag ser ut längre!
    jag rör mig massor men inget händer.. hur har det gått för dig?
    vore såååå tacksam för svar!
    mvh angelica

    • hej angelica.
      välkommen hit!
      sorry att jag inte har svarat tidigare men den här delen på året är inte min bästa tid.

      det är svårt att gå ner i vikt med vår sjuka. riktigt svårt!

      läs på om kost. ista ut vad du behöver få i dig och vad för kost som passar dig bäst. sen gäller det att leva strikt. små avsteg gör att vikten drar iväg uppåt tyvärr.
      en del gillar lchf, andra viktväktarmat. en kompis till mig åt lättfil och branflakes i 2 veckor och tappade 10 kg. låter dock inte så kul!

      det som är fint i ditt liv är att du har kraft och att du rör dig. fortsätt som du gör. det är den bästa investering du kan göra i dig själv.

      allt gott!

  2. Folk i allmänhet har svårt att förstå hur svårt det kan vara att se nån till fots/cykel. Jag tror det har att göra med att de själva inbillar sig att deras gråsvartfärgade uppenbarelse är lika synlig som den röda bilen de utmanar.

    Det förvånar mig stort att inte fler blir ihjälkörda. Men det har väl bara att göra med att väldigt få bilister (om nån) verkligen vill köra ihjäl människor och därför betraktar varje människa till fots/cykel som en potentiell självmordskandidat. Och på så vis lyckas låta bli att köra ihjäl fotgängare i tid och otid.

    Fast det finns gott om bilister som kör som dårar, men å andra sidan så brukar dårar ha turen med sig.

    Och vad mer; jo det är ju jul alldeles strax, jag önskar dig därför en god jul med dr rumpfentoffkakan och ett riktigt gott nytt år. Eller, vilket nu som kommer först. Det goda, eller nya året…

    • du ska ha os-guld i pepping badgear!

      du har peppat mig mycket och ofta och med mycket humor!

      tack! du är bäst!

      allt gott på det nya året!


Kommentera

